کد خبر: ۲۴۶۴۰
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۰

کانالیس: آمار عرضه رایانه‌های شخصی در سال 2021 از مرز 341 میلیون دستگاه گذشت

مشکلات مربوط به کمبود تراشه و قطعات، هرچند تاثیر زیادی روی فروش بازارهای جهانی گذاشته اما عرضه رایانه های شخصی در مجموع در سال گذشته میلادی به 341 میلیون دستگاه رسیده که این مقدار نسبت به سال قبل 15 درصد و نسبت به سال 2019 در حدود 27 درصد بیشتر شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، داده‌های آماری «کانالیس» نشان می‌دهد که عرضه رایانه‌های شخصی در سال گذشته به 341 میلیون دستگاه و در سه ماهه چهارم به 92 میلیون دستگاه رسیده است و و برای دومین سال متوالی از مرز 90 میلیون دستگاه (در سه ماهه پایانی سال) گذشت. در واقع، در سال گذشته با بیشترین میزان عرضه پس از سال 2012 مواجه بوده‌ایم.

در آمار این شرکت تحلیلگر بازار، همچنین آمده است که نوت‌بوک‌ها با سهم 275 میلیون دستگاهی، همچنان در این بازار پیشرو هستند. رایانه‌های شخصی رومیزی نیز 66 میلیون واحد باقی مانده از دستگاه‌های عرضه شده سال گذشته را تشکیل می‌دهند.

کانالیس: آمار عرضه رایانه‌های شخصی در سال 2021 از مرز 341 میلیون دستگاه گذشت

به طور دقیق‌تر توضیح داده شد که لنوو در سه ماهه چهارم و کل سال به ترتیب با 21.7 میلیون دستگاه و 82.1 میلیون دستگاه پیشتاز بازار بوده است. اچ‌پی، دِل و اپل در ادامه به ترتیب در سه ماهه چهارم و تمام سال بیشترین سهم بازار را داشته‌اند.

همچنین اپل در طول سال گذشته با 28.3 درصد و در سه ماهه چهارم با 9.0 درصد (نسبت به مدت مشابه سال گذشته) بیشترین نرخ رشد بازار رایانه های شخصی را در بین شرکت‌های حوزه فناوری داشته است.

طبق داده‌های ارائه شده توسط کانالیس، می‌توان نتیجه گرفت که از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، نقش رایانه‌های شخصی در زندگی تمام افراد سراسر جهان مهم‌تر شده است. تحلیلگر اصلی Canalys در این رابطه توضیح می‌دهد:

در حالی که سال 2021 سال تحول دیجیتال بود، سال 2022 سال شتاب دیجیتال خواهد بود. اهمیت رایانه‌های شخصی سریع‌تر، بهتر، انعطاف‌پذیرتر و ایمن‌تر هرگز تا این اندازه زیاد نبوده است و صنعت مایل به نوآوری در این زمینه است تا برای حفظ آن مرزها را جابجا کند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی