کد خبر: ۲۴۷۲۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۷

روسیه ۶ مظنون دیگر گروه هکری REvil را بازداشت کرد

روسیه که روز گذشته با دستگیری ۱۴ نفر گروه هکری REvil را منحل کرده بود، علاوه بر ۲ نفری که نخست اعلام شد ۶ نفر دیگر از اعضای گروه را نیز به اتهام قاچاق سرمایه مدت ۲ ماه بازداشت کرد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز، روز گذشته پلیس و سرویس امنیت فدرال روسیه گروه هکری REvil را منحل کردند. در این میان دو نفر ۲ ماه بازداشت شدند. اکنون دادگاهی در مسکو ۶ مظنون دیگر به همکاری در گروه هکری را به جرم قاچاق سرمایه به مدت ۲ ماه بازداشت کرده است.

نام دو نفری که قبلا به مدت ۲ ماه بازداشت شده اند رومن مورومسکی و آن دری بسونوف است.دادگاه نام ۶ فرد دیگر این گروه که بازداشت شده اند را میخائیل گولوواچوک، روسلان خانسویاروف، دیمیتری کوروتایف، آلکسی مالوزومف، آرتیوم زایتس و دانیلی پوزیروسکی اعلام کرد.

طی عملیات روز گذشته سرویس امنیت فدرال روسیه و پلیس برای منحل کردن این گروه هکری ۲۵ مکان جستجو و ۱۴ نفر دستگیر شدند. همچنین در این فرایند ۴۲۶ میلیون روبل، ۶۰۰ هزار دلار، ۵۰۰ هزار یورو، تجهیزات رایانشی و ۲۰ خودروی لوکس نیز کشف و ضبط شد.

دولت روسیه اعلام کرد به درخواست آمریکا اعضای این گروه دستگیر و منحل شده است.

ایالات متحده آمریکا در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی جریمه ای ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی درباره شناسایی یا مکان اعضایREvil تعیین کرد.
منبع: مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی