کد خبر: ۲۴۷۷۱
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۹

دستگاه آب‌شیرین‌کُن ایرانی راهی فیلیپین شد

در حاشیه مراسم رونمایی از ۵۵ محصول نانویی از صادرات سه دستگاه آب‌شیرین‌کُن خورشیدی به فیلیپین خبر داده شد.

به گزارش« نبض فناوری» سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ۵۵ محصول نانویی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مقالات حوزه نانو نه تنها از نظر کیفی، بلکه از لحاظ کمّی نیز بسیار ارتقا یافته است. از شرکت‌های فعال در حوزه نانو تشکر می‌کنم و از بخش‌های دولتی و خصوصی دعوت می‌کنم تا از این نمایشگاه بازدید کنند و محصولاتی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند را از نزدیک ببینند.

وی خاطر نشان کرد: این امر باعث توسعه صنعتی می‌شود.

ستاری یکی از محصولات کاربردی در این نمایشگاه را آب‌شیرین‌کُن‌ خورشیدی دانست که با فناوری نانو توسعه یافته و در دنیا نمونه آن وجود ندارد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری توسعه این تکنولوژی را یکی از اولویت‌های اصلی کشور نام برد که در حوزه تولید منابع جدید و بازچرخانی آب‌ استفاده می‌شود.

سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز در جمع خبرنگاران مطرح کرد: تمام این محصولات با حمایت مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ثمر رسیده است.

وی تاکید کرد: این محصولات طرح‌های مازادی بوده که معاونت در راستای توسعه فناوری نانو و ایجاد محصولات نوین و مهم حمایت کرده است.

سرکار افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه رسوخ فناوری نانو به صنایع مختلف و حل مشکلات و چالش‌های صنعتی است. بسیاری از محصولاتی که در این نمایشگاه وجود دارند، در حوزه واردات با چالش مواجه هستند؛ چرا که این محصولات به دلیل قیمت گزاف یا تحریم‌ها قابل واردات به کشور نبودند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: نمونه‌های ایرانی این محصولات آماده ورود بازار بوده و می‌توانند کارایی و رقابت‌پذیری محصولات ایرانی را ارتقا دهند.

سرکار با اشاره به این که برخی از این محصولات پیش از ورود به بازار داخلی به کشورهای دیگر صادر شده‌اند، گفت: سه دستگاه آب شیرین‌کُن خورشیدی هفته گذشته به فیلیپین صادر شده است. این محصول می‌تواند کاربرد بسیاری در آفریقا داشته باشد که شبکه برق گسترده و توسعه یافته ندارند.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار بالایی در کشور وجود دارد و این حوزه به توجه بیشتری نیاز دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: معتقدم بودجه معاونت علمی باید ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال باشد.

سرکار اضافه کرد: اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد، اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، محقق می‌شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی