کد خبر: ۲۴۸۸۲
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

مشخصات فاش شده گوشی جدید ریلمی چه می گوید؟

مشخصات فاش شده Realme 9 Pro یک رقیب قدرتمندRedmi Note 10 را نشان می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، در حالی که به نظر می رسد اکثر علاقه مندان به گوشی های هوشمند در غرب بر رقابت برند بین غول هایی مانند سامسونگ و اپل تمرکز می کنند، برندهای چینی گوشی های هوشمند Redmi و Realme نبرد مشابهی برای تسلط بر بازار در بخش مقرون به صرفه دارند.

در حال حاضر سری Redmi Note 11  در نسل یازدهم خود از شیائومی چند ماه پیش در چین عرضه شد و انتظار می‌رود اواخر این ماه شاهد عرضه جهانی گسترده‌تری باشیم.

سری Realme 9 یک دستگاه بسیار مهم از مجموعه ریلمی 2022 است.  گوشی های قبل از آن ریلمی 8، برای رقابت با سری ردمی نوت 10  در سال گذشته عرضه شده بودند. این بار، از آنجایی که ردمی قبلاً سری نوت 11 را در چین عرضه کرده است، ریلمی از مزیت حرکت دوم برخوردار است و به نظر می رسد خط ریلمی 9 یک رقیب همسان و قدرتمندتر برای ردمی نوت 11 باشد.

با توجه به موارد فاش شده در مورد گوشی جدید شیائومی می‌دانیم که دو نوع از این سری به نام‌های Realme 9 Pro و Realme 9 Pro + وجود خواهد داشت.

ریلمی 9 چیپست اسنپدراگون 695 5G را از کوالکام دریافت خواهد کرد و در دو گزینه رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه خواهد شد. حافظه داخلی 128 گیگابایت خواهد بود مشخص نیست که آیا این گوشی دارای اسلات کارت microSD است یا خیر.

همچنین می دانیم که Realme 9 Pro یک صفحه نمایش 6.59 اینچی (احتمالاً LCD ) دارد که از نرخ تازه سازی 120 هرتز نیز پشتیبانی می کند. برای رفع نگرانی‌های قبلی تلفن‌های ریلمی نسبت به رقبای خود با نام تجاری Redmi، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی نیز دریافت می‌کند.

طبق گزارش ها، تنظیمات دوربین شامل یک آرایه دوربین سه گانه است که دارای یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی (احتمالاً فوق عریض) و سنسور عمق یا ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

Realme 9 Pro+

به نظر می رسد که گوشی Realme 9 Pro+ کوچکتر از این دو نوع باشد اما تقریباً قطعاً از سخت افزار برتر برخوردار است. این صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED کوچکتر و حتی عجیب تر از آن نرخ تازه سازی کمتر (90 هرتز) در مقایسه با پنل LCD 120 هرتزی در نوع استاندارد دارد. پنل AMOLED همچنین به Realme اجازه می دهد تا یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را در Realme 9 Pro+ ادغام کند.

شایعه شده است که این گوشی پردازنده قدرتمند مدیاتک Dimensity 920 5G را دریافت می کند. علاوه بر این، Realme 9 Pro+ با حداکثر 8 گیگابایت رم عرضه می شود و یک نسخه 256 گیگابایتی نیز وجود خواهد داشت. کارت ها نیز آرایه دوربین سه گانه یک دوربین 50 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی را ادغام می کند، اما از سنسورهای بهتری نسبت به ریلمی 9 پرو برخوردار است. اندازه کوچکترRealme 9 Pro+  همچنین به این معنی است که باتری کوچکتر 4500 میلی آمپر ساعتی دارد؛ اما از شارژ سریعتر 65 واتی نیز پشتیبانی می کند.

نشانه‌ها حاکی از آن است که Realme ابتدا سری Realme 9 را به هند خواهد آورد. این شرکت ممکن است آن را با راه اندازی گسترده تر در بقیه آسیا، چین و اروپا طی دو ماه آینده دنبال کند. Realme مثل همیشه هیچ برنامه ای برای عرضه این دستگاه ها در ایالات متحده ندارد.

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی