کد خبر: ۲۴۹۱۲
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

فیلم شراره های خورشیدی منتشره توسط ناسا را ببینید

ناسا تصویری جدید از انتشار شراره خورشیدی توسط ستاره حیات بخش منظومه شمسی را شکار کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»،  خورشید روز پنجشنبه انرژی فروخورده خود را به شکل یک بمب مغناطیسی کوچک آزاد کرد. به این اتفاق شراره خورشیدی می گویند و ناسا همه چیز را با استفاده از دوربین خود شکار کرد.

شراره های خورشیدی، که انفجارهای ناگهانی در سطح خورشید ناشی از نیروهای مغناطیسی قوی هستند، برای اخترشناسان نگران کننده است، زیرا این رویدادها می توانند شبکه های برق روی زمین را تحت تاثیر قرار دهند و باعث خاموشی های منطقه ای شوند. آنها همچنین خطر تداخل با ارتباطات رادیویی را  نیز دارند.

جسی وودروف، دانشمند برنامه و کارشناس آب و هوای فضا در ناسا گفت: «این رویداد، به ویژه، ارتباطات رادیویی را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام مختل کرد؛ بنابراین احتمالاً بزرگترین تأثیر آن اختلال در ارتباطات دریایی بود.»

حتی دردناک‌تر این است که اگر فضانوردان در خط آتش شراره‌ها قرار گیرند ممکن است امنیت مسافران فضایی و فضاپیماها را به شدت تهدید کند. با این حال، خبر خوب این است که ناسا شراره های اخیر را به عنوان فوران سطح میانی M5.5 طبقه بندی کرده است که هم با شدت متوسط ​​و هم خطر خاموشی رادیویی برای طرف سیاره روبروی انفجار مطابقت دارد.

تصویر فوق‌العاده‌ این شراره ها توسط ناسا و با استفاده از نور ماوراء بنفش گرفته شده است.

طبق گفته وودروف یکی از دانشمندان ناسا، حدود 300 شراره کلاس M در طول هر چرخه خورشیدی رخ می دهد و به احتمال زیاد نزدیک به حداکثر رخ می دهد. در حال حاضر این چرخه خورشیدی بسیار فعال تر و جالب تر از چرخه قبلی است. این بدان معناست که ما می توانیم خود را برای فعالیت های خورشیدی که تقریباً 20 سال است آن ها را ندیده ایم، آماده کنیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی