کد خبر: ۲۴۹۳۲
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰

انتقاد امانوئل مکرون از آموزش عالی رایگان در فرانسه

رئیس جمهور فرانسه در صحبت‌های اخیر خود به شدت از سیستم آموزش‌ عالی رایگان این کشور انتقاد کرد و این انتقادات موجی از اعتراضات را در پی داشت.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از یودبلبونیوز، چندی پیش امانوئل مکرون اعلام کرد که دسترسی به دانشگاه در فرانسه نمی‌تواند در شرایط " رایگان" در طولانی مدتی دوام داشته باشد؛ چرا که در چنین شرایطی، سیستم آموزش عالی فرانسه نمی‌تواند در جامعه بین‌المللی رقابت کند.

این صحبت‌های مکرون موج شدیدی از انتقادات از او را در پی داشت.

مکرون اعلام کرده که بودجه اختصاص یافته به دانشگاه‌ها به بهبود امکانات،‌ استانداردهای دانشگاه‌های فرانسه کمک می‌کند تا این کشور بتواند با دانشگاه‌های پولی در سراسر جهان مانند دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا رقابت کند.

مکرون گفت: ما نمی‌توانیم در دراز مدت با این سیستم آموزش عالی فعالیت کنیم، سیستمی که تقریبا برای همه دانشجویان هیچ هزینه‌ای ندارد و در آن تقریبا یک سوم دانشجویان به عنوان بورسیه در حال تحصیل هستند و ناامنی دانشجویی وجود دارد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم در سیستمی باقی بمانیم که تامین مالی آموزش عالی بیش از هر جای دیگری در جهان از بودجه عمومی انجام می‌شود.

مکرون در صحبت‌های خود تصریح کرد: اگر این مشکلات ساختاری را حل نکنیم،‌ به خودمان دروغ گفته‌ایم. ما به یک تحول سیستماتیک در دانشگاه‌هایمان نیاز داریم.

رئیس جمهور فرانسه همچنین اعلام کرد که زمان اصلاح این سیستم فرا رسیده است. زیرا دانشجویان،‌به دلیل هزینه‌های پایین در دانشگاه‌های این کشور ثبت نام می‌کنند و به طور مکرر در طول سال ترک تحصیل می‌کنند.

وی چنین شرایطی را یک "بهم ریختگی غیرقابل تحمل" عنوان کرد که در آن تنها ۵۰ درصد از دانشجویان در امتحانات پایان ترم شرکت می‌کنند.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی