کد خبر: ۲۴۹۴۹
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۰

قراردادی برای استفاده از نانوذرات لیپیدی در درمان بیماران هموفیلی

شرکت توسونتی‌بیو (۲seventy bio) توافقنامه همکاری با نووو نوردیسک (Novo Nordisk) برای ادامه توسعه رویکرد ویرایش ژن در محیط درون‌تنی امضاء کرد. با این همکاری پلتفرم ویرایش ژن megaTAL ۲۷۰ bio با قابلیت استفاده در حوزه سرطان را پیدا خواهد کرد. براساس این توافق‌نامه شرکت توسونتی‌بیو ۴۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد و همچنین از حق امتیاز فروش نیز برخوردار خواهد بود. موضوع اصلی این همکاری مشترک توسعه فناوری نانوذرات لیپیدی mRNA megaTAL است.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت توسونتی‌بیو اعلام کرد که با نووو نوردیسک قراردادی برای تحقیق و توسعه مشترک فناوری ویرایش ژن در محیط درون‌تنی به منظور کمک به بیماران هموفیلی A امضاء کرده است. این توافق بر اساس یک همکاری تحقیقاتی چند ساله موفق بین دو شرکت بوده و طبق شرایط این قرارداد، نووو نوردیسک این گزینه را در اختیار خواهد داشت که مجوز فناوری mRNA اختصاصی megaTAL™ مبتنی بر mRNA ۲seventy bio را برای توسعه یک رویکرد درمانی جدید برای بیماران هموفیلی A با هدف ارائه یک اثر درمانی پایدار در اختیار داشته باشد.

فیلیپ گرگوری، مدیر ارشد شرکت توسونتی‌بیو گفت: «هدف این همکاری توسعه اولین کاربرد مستقیم درون‌تنی از فناوری megaTAL ما است. ما برای توسعه این فناوری با نووو نوردیسک وارد همکاری شدیم و از این که قرار است این همکاری به توسعه یک رویکرد درمانی بالقوه جدید برای بیماران مبتلا به هموفیلی A برسد هیجان‌زده هستیم. این فناوری ممکن است نقش بالقوه‌ای در گسترش پلتفرم ویرایش ژن ما به سمت برنامه‌های کاربردی درون‌تنی در آینده ایفا کند که می‌تواند کاربردهای حوزه سرطان را به دنبال داشته باشد. ما از اعلام همکاری بین دو شرکت برای استفاده از پلتفرم نانوذرات لیپیدی ژنوانت (LNP) بسیار خوشحال هستیم.»

قرارداد همکاری با نووو نوردیسک مبتنی بر همکاری تحقیقاتی اولیه است که بین دو شرکت در سال ۲۰۱۹ امضا شد. آن قرارداد روی شناسایی یک نامزد توسعه ژن درمانی برای افراد مبتلا به هموفیلی A متمرکز بود.

بر اساس مفاد قرارداد، نووو نوردیسک این امکان را به دست خواهد آورد که به طور انحصاری مجوز ۲۷۰ bio in vivo mRNA و فناوری ویرایش ژن را برای استفاده در درمان بیماران مبتلا به هموفیلی A دریافت کند. برای پرداخت‌های کوتاه‌مدت تا سقف ۳۵ میلیون دلار، علاوه بر نقاط عطف توسعه، و همچنین حق امتیاز در فروش در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی