کد خبر: ۲۴۹۶۱
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۱
در گفتگو با نبض فناری مطرح شد؛

سرمایه‌گذاری کلان حلقه مفقوده حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر|ایجاد تحول با ورود دانش‌بنیان

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، گفت: متاسفانه تا به امروز قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته نشده است و ما در این به شدت عقب مانده هستیم؛ چرا که برای تقویت و بکارگیری این انرژی در کشور از سوی مسئولان سرمایه‌گذاری کلانی صورت نگرفته است و این مهم باعث شده در کشور با کمبود برق مواجه شد.

حمیدرضا صالحی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: متاسفانه تا به امروز قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته نشده است و ما در این به شدت عقب مانده هستیم؛ چرا که برای تقویت و بکارگیری این انرژی در کشور از سوی مسئولان سرمایه‌گذاری کلانی صورت نگرفته است و این مهم باعث شده در کشور با کمبود برق مواجه شد.

صالحی افزود: سرمایه‌گذاری نه تنها در حوزه نیروگاهی و انرژی تجدیدپذیر بلکه در سایر بخش‌ها نیز انجام نشده است. هم‌اکنون تولید برق در حوزه تجدیدپذیر یک درصد است. در حالیکه در کشور‌های هسایه بالاتر از ۱۶ درصد است. چرا سیاست‌ها راهبردی بیشتر مبتنی بر سوخت‌های فسیلی به دلیل پایین بودن قیمت بوده است متاسفانه نگاه کلان و بلندمدت در این زمینه نیست و کمتر در این حوزه سرمایه گذاری شده است.

وی تأکید کرد: ورود شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه می‌تواند گره‎‌گشای بسیاری از مشکلات باشد چرا که این شرکت‌های از فناوری‌های نوین استفاده می‌کند و چرخه انرژی را متحول می‎‌سازند.

صالحی خاطرنشان کرد: ارائه مشوق برای سرمایه گذاری می‌تواند به توسعه صادرات نیز کمک کند؛ چرا که صادرات می‌تواند ریسک‌های احتمالی را پوشش داده و سرمایه گذاری را توجیه پذیرتر کند. به کمک صادرات نرخ بازگشت سرمایه برای فعال اقتصادی مناسب‌تر خواهد بود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی