کد خبر: ۲۵۰۰۸
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰

مایکروسافت سرانجام آپدیت اندروید 11 را برای سرفیس دوئو منتشر کرد

مایکروسافت پس از ناکامی در سال 2021، سرانجام به‌روزرسانی اندروید 11 را برای گوشی سرفیس دوئو منتشر کرد.

مایکروسافت سرانجام آپدیت اندروید 11 را برای سرفیس دوئو منتشر کرد

به گزارش «نبض فناوری»، مایکروسافت در ابتدا قصد داشت تا پیش از پایان سال 2021 اندروید 11 را برای گوشی مجهز به دو نمایشگر خود منتشر کند، اما موفق به انجام این کار نشد و این به‌روزرسانی نرم‌افزاری حالا برای مایکروسافت سرفیس دوئو منتشر شده است. هرچند نکته اصلی انتشار نسخه جدید سیستم عامل گوگل است، اما این به‌روزرسانی برخی ویژگی‌های منحصر به فرد جدید را برای گوشی مایکروسافت به همراه دارد.

سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس یکی از مهم‌ترین تمرکزهای ردموندی‌ها برای سال گذشته بود و اکنون کاربران سرفیس دوئو می‌توانند با استفاده از کنترلر روی نمایشگر برخی بازی‌های ابری آن را اجرا کنند. در همین حال OneDrive نیز برای مشاهده و ویرایش عکس‌ها به یک رابط بهبود یافته برای دو نمایشگر مجهز شده است.

از جمله ویژگی‌های جدید دیگر این به‌روزرسانی می‌توان به طراحی بهبودیافته پوشه‌ها و منوی کشویی با پشتیبانی از عملکرد بهتر برای کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) اشاره کرد. در همین حال طراحی فید مایکروسافت با کارت‌های به‌روز شده تغییر پیدا کرده و ویجت‌های جدیدی برای اخبار و آب‌و‌هوا ارائه شده است.

علاوه بر این، کاربران اکنون می‌توانند از قسمت تنظیمات گوشی خود، حالت‌های خاصی برای پاسخ به تماس‌های تلفنی در حالت تا شده دستگاه اعمال کنند. همچنین می‌توان اپلیکیشن‌های خاصی را انتخاب کرد تا به طور خودکار در هر دو نمایشگر اجرا شوند.

به‌روزرسانی نرم‌افزاری نسخه 2021.1027.156 هم اکنون با حجم 2.38 گیگابایت در دسترس کاربران قرار گرفته و از منوی تنظیمات گوشی خود می‌توانید نسبت به نصب آن اقدام کنید. هرچند کاملا قابل درک است که ارائه به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی منحصر به فردی مانند سرفیس دوئو مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید، اما این به‌روزرسانی در حالی ارائه شده که هم اکنون بسیاری از گوشی‌ها مانند گلکسی A52s آپدیت اندروید 12 را نیز دریافت کرده‌اند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی