کد خبر: ۲۵۰۱۳
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۲

نحوه تشخیص باتری اصلی هواوی

شرکت هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه است که توانسته در مدت زمان کوتاهی کاربران زیادی را به خود جلب کند. این شرکت با تولید محصولات متنوع با قیمت مناسب بخش قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

با توجه به نیاز روزافزون افراد به استفاده از تلفن همراه، بهتر است اجزای اصلی این محصول را بیشتر بشناسیم و علم به اصل یا تقلبی بودن آن پیدا کنیم. ما در این مقاله راه‌هایی برای تشخیص اصل بودن باتری گوشی هواوی معرفی خواهیم کرد.

راه‌های تشخیص باتری اصلی هواوی

همانطور که می‌دانید استفاده از باتری اصل در گوشی‌های تلفن همراه یک نیاز ضروری می‌باشد، چرا که اگر نوع تقلبی آن را استفاده کنید، شاید هزینه کمتری برای تهیه باتری بپردازید، اما در درازمدت با آسیب‌های جدی که به گوشی شما وارد می‌کند، متحمل هزینه‌های سنگینی خواهید شد. در ادامه چند راه تشخیص باتری اصل از تقلبی شرح داده خواهد شد:

بسته‌بندی باتری

معمولاً بسته‌بندی باتری اصل با کیفیت‌تر بوده و نوشته‌ها و لوگوی روی آن با رنگ و کیفیت بهتری حک شده است، در حالی که این کیفیت در بسته‌بندی‌های تقلبی دیده نمی‌شود. البته این موضوع به این معنی نیست که اگر نوشته‌ها پررنگ‌تر باشند، باتری گوشی کیفیت بهتری دارد، گاهی تولیدکننده‌های باتری تقلبی از این ترفند برای اصل جلوه دادن باتری‌ها استفاده می‌کنند.

تاریخ تولید روی باتری

در هنگام خرید باتری، به تاریخ تولید روی آن توجه کنید و دقت کنید که تاریخی که روی باتری درج شده، منطبق با تاریخ روی جعبه آن باشد. به یاد داشته باشید که نوشته‌های روی باتری در نمونه تقلبی، معمولاً کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر و نامنظم و ناخوانا نوشته شده است در حالی که در نمونه اصل این نوشته‌ها کاملاً خوانا و مرتب و با کیفیت بالایی نگارش شده‌اند.

برچسب دور باتری

باتری‌های لیتیوم یونی دارای یک برچسب هستند که روی آن اطلاعات باتری شامل: تاریخ تولید آن، لوگوی شرکت، ظرفیت باتری و هشدارهای لازم درج شده است. رنگ برچسب‌ها در باتری‌های هواوی معمولاً نقره‌ای یا مشکی می‌باشد. اگر باتری دارای برچسب نامرتب، دارای جای چسب و برآمدگی باشد به معنی تقلبی بودن کالاست. در نمونه اصل ظرافت خاصی در طراحی این برچسب‌ها دیده می‌شود.

نحوه تشخیص باتری اصلی هواوی

لبه‌ها و بدنه باتری

برای تشخیص این مورد، باتری را روی یک صفحه صاف قرار دهید، اگر لبه‌های باتری صاف و یکدست بود و ناهماهنگی در آن دیده نمی‌شد، نشان از اصل بودن آن است. وجود ناهماهنگی در لبه‌های باتری نشان‌دهنده تقلبی بودن آن است. همچنین کل بدنه باتری نیز باید صاف و یکدست باشد و هیچگونه ناهماهنگی در آن دیده نشود.

اتصالات باتری

قسمت‌های طلایی رنگ باتری که نقاط اتصال آن به دستگاه می‌باشد، در نمونه اصل کاملاً منظم و دارای عمق کم هستند. در حالی که در نمونه تقلبی معمولاً این اتصالات عمیق و نامرتب می‌باشند.

جنس بدنه باتری

جنس بدنه باتری در نمونه اصل، از پلاستیک PC ساخته شده است. این جنس یک ظاهر منظم و یکنواخت به بدنه باتری گوشی هواوی می‌دهد. در تولید باتری‌های تقلبی از پلاستیک بازیافتی استفاده می‌شود. این مواد باعث عدم یکنواختی در بدنه باتری می‌شوند. پس بهتر است حین خرید تمام بدنه باتری را لمس کنید، اگر با برآمدگی یا ناهماهنگی مواجه شدید، مطمئن باشید که باتری تقلبی است.

قیمت باتری

باتری‌های تقلبی همیشه ارزران‌تر از باتری‌های اصلی هستند، چون هزینه تولید کمتری دارند؛ اما نمونه‌های اصل گران‌تر می‌باشند. البته این هزینه بیشتر با کارایی بیشتر باتری به شما برمی‌گردد. اما توجه داشته باشید که گران بودن همیشه نشانه اصل بودن نیست، زیرا برخی از تولیدکنندگان باتری‌های تقلبی با بالا بردن قیمت سعی در اصل جلوه دادن محصول خود دارند. اما همیشه ارزان بودن نشانه تقلبی بودن است.

نحوه تشخیص باتری اصلی هواوی

نحوه تشخیص باتری اصل هواوی از طریق فروشگاه‌ها

اگر با وجود همه راه‌های گفته شده در بالا، بازهم قادر به تشخیص باتری اصل از تقلبی نبودید، بهترین راه تشخیص که دردسر بررسی‌های باتری را هم نداشته باشد، تهیه باتری اصل هواوی از فروشگاه‌های معتبر است که گارانتی مناسبی برای محصول خود ارائه می‌دهند. اگر این گارانتی شامل بادکردگی باتری نیز باشد، آسودگی خاطر کامل برای مشتری به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بخشی
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
سلام
ممنونم از توضیحات کامل این مقاله.
0
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی