کد خبر: ۲۵۰۳۲
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

انویدیا از خرید تراشه ساز انگلیسی منصرف شد

به گفته منابع آگاه شرکت انویدیا تصمیم دارد خرید شرکت انگلیسی ARM (زیرمجموعه سافت بانک) را به قیمت ۴۰ میلیارد دلار رها کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، این تراشه ساز آمریکایی به شرکایش اعلام کرده، انتظار ندارد این معامله انجام شود و از سوی دیگر سافت بانک نیز تصمیم دارد عرضه اولیه سهام ARM را برگزار کند.

سهام انویدیا پس از انتشار این خبر ۴.۸ درصد کاهش یافت. سخنگوی انویدیا از سوی دیگر اعلام کرد این شرکت همچنان معتقد است ادغام ARM فرصتی برای تسریع رشد این شرکت انگلیسی و افزایش رقابت و نوآوری فراهم می کند.

پیش از این نیز ادغام با چند مشکل قانونی روبرو شده بود و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در ماه دسامبر۲۰۲۱ شکایتی برای متوقف کردن عملیات ثبت کرد. از سوی دیگر رگولاتورهای انگلیسی و اتحادیه اروپا نیز تحقیقات وسیعی در این باره آغاز کرده اند زیرا نگرانی هایی درباره قیمت ها و کاهش گزینه های انتخابی و نوآوری وجود دارد.

در این میان و قبل از انتشار این خبر اسنادی از کمیسیون اتحادیه اروپا نشان داد، رگولاتورهای آنتی تراست این منطقه تحقیقات خود از معامله را از سرگرفته اند و مهلت جدید برای تصمیم گیری در این باره ۲۵ ماه می اعلام شده است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی