کد خبر: ۲۵۰۴۱
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

افت شدید قیمت بیت کوین ادامه فعالیت بسیاری از ماینرها را تهدید می‌کند

با وجود این که بسیاری از ماینرها یا استخراج‌کنندگان بیت کوین پارسال سود خوبی به دست آوردند، افت تقریبا 50 درصدی قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز بازار باعث شده بسیاری از آن‌ها در مدیریت هزینه‌های خود دچار مشکل شوند و کار سختی برای ادامه فعالیت داشته باشند.

به گزارش «نبض فناوری»،به گزارش بلومبرگ، استخراج ارز دیجیتال که به کامپیوترهای قدرتمند و برق زیادی نیاز دارد، کار دشوار و پرهزینه‌ای است. کاهش چشمگیر قیمت بیت کوین، سخت‌گیری رگولاتوری‌ها و نگرانی‌های زیست‌محیطی باعث شده شرایط بیش از هر زمان دیگری برای تداوم فعالیت ماینرها سخت شود.

«مت شولتز»، رئیس هیئت مدیره CleakSpark می‌گوید ماینرهایی که بازدهی کافی نداشته باشند از گردانه رقابت خارج می‌شوند. او افزود: «زمانی که قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند، تولیدکنندگان کم‌بازده در غرب تگزاس فعالیت خود را متوقف می‌کنند. اتفاقی مشابه برای بازار کریپتو در حال وقوع است.»

ماینرهای بیت کوین
افت شدید قیمت بیت کوین در شرایطی رخ داده که قزاقستان برق ماینرها را قطع و بانک مرکزی روسیه پیشنهاد ممنوعیت فعالیت استخراج‌کنندگان را مطرح کرده است. بنابراین تخمین زده می‌شود که حدود 15 درصد از توان استخراج بیت کوین باید جایگزین شود. بازار ارزهای دیجیتال قبلا یک بار از بحران ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین گریخته بود، اما این بار احتمالا تلفات بیشتری خواهد داشت.

ماینرهای بیت کوین بخشی از ارزش سهامشان را از دست دادند
قیمت سهام شرکت‌های استخراج‌کننده بیت کوین از جمله «کلین‌اسپارک»، «ماراتن دیجیتال» و «بیت‌فارمز» امسال بیش از 30 درصد افت داشته است.

شرکت تحقیقاتی BitOoda می‌گوید ماینرهایی که دستگاه‌های قدیمی‌تر دارند و 23 درصد از سهم استخراج‌کنندگان شبکه را تشکیل داده‌اند، به شدت در معرض خطر قرار گرفته‌اند و احتمالا دیگر نمی‌توانند از پس هزینه برق بربیایند. از آن سو، کسانی که از جدیدترین سیستم‌های استخراج استفاده می‌کنند، تنها با رسیدن قیمت به نزدیکی 20 هزار دلار در معرض خطر قرار می‌گیرند.

با این حساب، شرکت‌هایی مثل کلین‌اسپارک که از ماینرهای جدید از جمله بیت‌مین S19 پرو استفاده می‌کنند، کمتر نگران خواهند بود. این شرکت روزانه 10 بیت کوین استخراج می‌کند و بابت هر کوین چیزی حدود 5 تا 6 هزار دلار هزینه عملیاتی می‌پردازد.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی