کد خبر: ۲۵۱۴۰
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

آخرین دیدار با کپسول "دراگون"

آژانس فضایی اروپا با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تصویر دراگون مورد نظرتان را انتخاب کنید.

به گزارش «نبض فناوری»، فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی با یک محموله علمی و سخت‌افزار ۲۰۰۰ کیلوگرمی در روز یکشنبه ۲۳ ژانویه خداحافظی کردند و این کپسول کارگو دراگون سفر خود به سمت زمین را آغاز کرد.

"ماتیاس ماورر"(Matthias Maurer) تصویری از این کپسول فضایی با تمام شکوهش را در حالی که در ساعت ۱۹:۱۰ به وقت تهران از ایستگاه فضایی جدا می‌شد، ثبت کرد. این محموله حدود ۲۹ ساعت بعد در آب‌های سواحل فلوریدا در ایالات متحده آمریکا فرود آمد.

این فضاپیمای شرکت اسپیس‌ایکس پیش از کریسمس به ایستگاه فضایی رسیده بود و آزمایش‌های جدیدی را به همراه غذاهای کریسمس با خود به همراه برده بود.

آخرین دیدار با کپسول "دراگون"

این کپسول با محموله‌های علمی پر شد و به زمین بازگشت. این محموله‌ها شامل چندین آزمایش متعلق به اروپا بودند که به سرعت به تاسیسات پردازش ایستگاه فضایی ناسا در پایگاه فضایی کندی در کیپ کاناورال منتقل شدند. سایر مواردی که به زمین بازگردانده شدند نیز در طول ماموریت آلفای توماس پسکه به فضا رفته بودند.

آخرین دیدار با کپسول "دراگون"

از جمله این آزمایش‌ها می‌توان به آزمایش بررسی گرانش بر تونوس ماهیچه‌ای (Muscle tone) موسوم به میوتون (Myotones) در حالت استراحت اشاره کرد. مورد بعدی کشت سلولی برای آزمایش اسکلت سلولی بود تا نحوه رفتار سلول‌های انسانی در شرایط بی‌وزنی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

علاوه بر آن یک دستگاه جدید موسوم به ترمو مینی (Thermo-Mini) برای نظارت مدوام بر دمای مرکزی بدن در این محموله بود.

همچنین محموله‌های مربوط به "Microage" که از سلول‌های ماهیچه‌ای مصنوعی برای مطالعه تخریب ماهیچه‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کند در این ماموریت به فضا رفته بود.

آخرین دیدار با کپسول "دراگون"

محموله بعدی که قرار است به فضا پرتاب شود فضاپیمای سیگنوس از شرکت نورثروپ گرومن خواهد بود. انتظار می‌رود این محموله ۱۹ فوریه سال ۲۰۲۲ (۳۰ بهمن) به فضا پرتاب شود. در این میان فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۶ به برنامه شلوغ عملیات و فعالیت علمی خود می‌پردازند.

منبع:ایسنا

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی