کد خبر: ۲۵۱۷۴
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۰

کاوشگر چین در مریخ ویدئوی سلفی فرستاد

مدارگرد مریخ چین در شب سال نوی چینی با یک ویدئوی سلفی گرفته شده توسط دوربین نصب شده بر روی آن تبریک سال نو فرستاد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مدارگرد مریخ چین به نام «تیان‌ون-۱» در شب سال نوی چینی با یک ویدئوی سلفی گرفته شده توسط دوربین نصب شده بر روی آن تبریک سال نو فرستاد.

ویدئوی جدیدی که توسط اداره ملی فضایی چین (CNSA) ساعاتی پیش منتشر شد، وضعیت خوب قطعات مدارگرد از جمله موتور ۳۰۰۰N، مخزن پیشران آن و موتور کنترل وضعیت را نشان می‌دهد.

این ویدئو همچنین منظره‌ای حماسی از انعکاس خورشید بر روی بدنه فضاپیما را نمایان کرد؛ هنگامی که مدارگرد خود را در حین پرواز بر فراز کلاهک یخی شمالی مریخ تنظیم می‌کند، پرچم ملی چین دیده می‌شود. پیش از این نیز، در راه رسیدن به مریخ، مدارگرد تیان‌ون-۱ دوربینی را در مسیر رها کرد تا تصاویری از حرکتش در فضای بین سیاره‌ای ثبت کند.

ویدئوی سلفی توسط دوربینی گرفته شده است که به کمک یک وسیله دیگر متصل به مدارگرد است. تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲، «تیان‌ون-۱» به مدت ۵۵۷ روز در مداری در فاصله ۳.۵ میلیون کیلومتری از زمین کار کرده است.

بر اساس گزارش اداره ملی فضایی چین، این ماموریت ۶۰۰ گیگابایت داده علمی خام را ارسال کرده و در حال حاضر مریخ نورد چینی ژورانگ و مدارگرد «تیان‌ون-۱» در حالت طبیعی کار می‌کنند.
منبع: فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی