کد خبر: ۲۵۱۸۵
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

D۸ چه فرصت‌هایی را برای شرکت‌های نوپا و استارتاپی رقم می‌زند؟

ایجاد هم افزایی فناورانه و تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی و حضور در بازار‌های بین‌المللی از جمله اهداف اصلی برگزاری تیم ۲۰۲۰ است تا شرکت‌های نوپا و خلاق علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی بتوانند با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این نشست حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» گروه D۸ یا گروه هشت کشور‌های مسلمان درحال توسعه (اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه) در راستای تقویت هرچه بیشتر نقش اسلام در میان اعضای گروه، توسعه همکاری اقتصادی با کشور‌های عضو ونیز به منظور برخورد با تهدید‌ها و چالش‌های بین المللی شکل گرفته است.

این گروه همچنین در راستای هم‌افزایی بین فعالان این بخش و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است و از سوی دیگر کارآفرینان و شرکت‌های نوپا توانمندی‌های خود را در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معرض دید این گروه قرار می‌دهند و بیشترهدف سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نوآورانه و فناورانه است.

این نشست هر ساله در اسفندماه برگزار می‌شود طبق گفته میلاد صدرخانلو دبیر نشست سرمایه‌گذاری تیم ۲۰۲۲در نشست گروه D۸ حدود ۱۶۷ استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری ثبت نام کردند که ۱۴۰ استارتاپ داخلی و ۲۷ استارتاپ خارجی متقاضی حضور در رویداد ۲۰۲۰TIM است. پس از برگزاری جلسات بررسی با حضور کارشناسان این حوزه، در نهایت ۶۱ استارتاپ و شرکت سرمایه پذیر انتخاب و به سرمایه گذاران مربوطه معرفی شده اند که ۱۲ استارتاپ خارجی و مابقی ایرانی هستند.

همچنین طبق گفته رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس تاکنون ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قطعی شده است و امیدواریم تا روز برگزاری رویداد این همکاری‌ها بیشتر شود. ما تا کنون با ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۱۹ کشور برای حضور در بازار ۸ کشور عضو شبکه تبادل و انتقال فناوری و سایر کشور‌های متقاضی تعامل کرده و در حال همکاری هستیم.

گفتنی است رویداد ۲۰۲۰TIM برای جذب سرمایه شرکت‌های عضو گروه D ۸ و دیگر کشور‌های شرکت کننده روی شرکت‌های خلاق، روز‌های دوم و سوم اسفندماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی