کد خبر: ۲۵۱۸۸
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۰
پس از ۴ بار تاخیر؛

اسپیس ایکس ماهواره ایتالیایی را به مدار زمین برد

یک موشک فالکون۹ دو قسمتی همراه ماهواره نسل دوم CSG۲ ایتالیا از مقر کیپ کاناورال ایالت فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شد.بوستر این موشک قبلا همراه فالکون هوی ۲ بار به فضا رفته بود.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از اسپیس،اسپیس ایکس در ابتدا تصمیم داشت این ماموریت را در ۲۷ ژانویه (پنج شنبه هفته گذشته) انجام دهد اما آب و هوای بد شرکت را مجبور کرد ماموریت را ۳ روز متوالی به تعویق بیندازد. پس از آن در روز یک شنبه هرچند وضعیت آب وهوا مساعد بود، اما یک کشتی تفریحی از منطقه ممنوعه کیپ کاناورال گذر کرد و در نتیجه پرتاب موشک و ماهواره به فضا به تعویق افتاد.

موشک فالکون۹ مذکور در زمان مقرر پرتاب شد و قسمت اول آن ۸ دقیقه پس از پرتاب روی زمین فرود آمد. در این میان قسمت دوم موشک سفر خود را ادامه داد و CSG-۲ را به مدار زمین برد و ۶۰ دقیقه پس از پرتاب ماهواره ها به مکان دقیق خود پرتاب شدند.

اسپیس ایکس ماهواره ایتالیایی را به مدار زمین برد

جسی اندرسون مدیر پروژه اسپیس ایکس اعلام کرد این صد و چهارمین عملیات موفقیت آمیز فرود بوستر شرکت بوده است. بوستر مذکور قبلاً به عنوان بوستری کنار موشک فالکون هوی، ۲ بار به فضا پرتاب شده است. در ماموریتی که شب گذشته انجام شد برای نخستین بار یک بوستر هوی دوباره تنظیم شد و به عنوان بخشی از موشک فالکون۹ به فضا پرتاب شد.

چنین موارد استفاده دوباره از بوستر بخشی از اهداف بلند مدت اسپیس ایکس برای کاهش هزینه سفرهای فضایی است.به این ترتیب اکتشافات بلندپروازانه ای مانند شهرک سازی روی مریخ از لحاظ اقتصادی قابل اجرا می شود.

منبع: مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی