کد خبر: ۲۵۱۹۹
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

ربات بوستون داینامیک در انبار آمریکا +فیلم

کمتر از یک سال پس از معرفی، ربات جدید بوستون داینامیک همه کاره با قراردادی 15 میلیون دلاری به انبارهای DHL در سراسر ایالات متحده می رود که اولین خرید تجاری این ابزار پیشرفته است.

به گزارش «نبض فناوری»،  این ربات دارای یک بازوی خودکار بلند با یک گیرنده هوشمند در انتهای آن برای گرفتن جعبه ها و سایر اقلام است، در حالی که دکل ادراک به آن اجازه می دهد تا انواع بسته ها را با مهارت و دقت حمل کند. شرکت بوستون داینامیک می‌گوید سرعت Stretch به آن اجازه می‌دهد تا 800 جعبه در ساعت را مدیریت کند.

نکته قابل توجه این است که چرخ‌ها و پایه چرخان ربات آن را قادر می‌سازد تا حرکت کند و در فضاهای تنگ کار کند و نیاز به زیرساخت‌های ثابت را کاهش دهد.

رابرت پلیتر، مدیر عامل بوستون داینامیک در بیانیه‌ای گفت: « Stretch جدیدترین ربات بوستون داینامیک است که به طور خاص برای رفع چالش‌های موجود در فضای انبار طراحی شده است. ما از همکاری با DHL Supply Chain برای ارائه ناوگانی از روبات‌هایی که انبارداری را خودکار می‌کنند و ایمنی را برای همکارانش بهبود می‌بخشند، هیجان‌زده هستیم.»

پلیتر اضافه کرد: «ما معتقدیم که Stretch می‌تواند تأثیر قابل‌اندازه‌گیری بر عملیات تجاری DHL بگذارد.»

Stretch در بهار امسال در شرکت DHL شروع به کار خواهد کرد. مشخص نیست که آیا استقرار ربات به معنای از دست دادن شغل برای کارگران انبارهای انسانی در DHL است یا خیر.

بوستون داینامیک در حال حاضر تحت کنترل هیوندای است، اگرچه مالکان قبلی شامل گوگل و سافت بانک بودند. تیم پشت ربات های این شرکت اغلب با ویدیوهای سرگرم کننده ای که هوشمندی دو ربات دیگر خود یعنی Spot Quadruped و Atlas android را به نمایش می گذارد؛ مردم را شگفت زده می کند.

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
وبگردی