کد خبر: ۲۵۲۰۹
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰

سونی استودیو بانجی، سازنده Halo و Destiny را با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرد

ساعاتی پیش سونی اعلام کرد که استودیو بانجی را با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرده است. این استودیو به ساخت سه‌گانه اول هیلو و دستینی شهرت دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، سونی در حال خرید Bungie، سازنده Destiny و خالق اصلی Halo، به مبلغ 3.6 میلیارد دلار است. خبر این خرید اندکی پس از اعلام مایکروسافت مبنی بر اینکه قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را در معامله‌ای به ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری کند، منتشر شد. پیت پارسونز، مدیر عامل Bungie در یک پست می‌نویسد: Bungie به انتشار مستقل و توسعه خلاقانه بازی‌ها ادامه خواهد داد.

پارسونز می‌نویسد: «در SIE، شریکی پیدا کرده‌ایم که بدون قید و شرط از ما در هر آنچه که هستیم حمایت می‌کند و می‌خواهد چشم‌انداز ما را برای ایجاد سرگرمی‌ نسل‌های مختلف تسریع بخشد، همگی در عین حفظ استقلال خلاقانه‌ای که در قلب بانجی می‌تپد. مانند ما، SIE معتقد است که جهان‌های بازی تنها آغازی است که IPهای ما می‌توانند به آن تبدیل شوند. ما با هم رویای ایجاد و پرورش فرنچایز‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم که دوستان در سراسر جهان، خانواده‌های نسل‌ها و طرفداران را در چندین پلتفرم و رسانه‌های سرگرمی متحد کند.»

جیم رایان، رئیس و مدیر عامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، در پستی در بلاگ پلی‌استیشن گفت که بانجی یک استودیو و ناشر مالتی‌پلتفرمی و مستقل خواهد بود و در کنار توسعه دهندگان استودیو پلی‌استیشن خواهد نشست. او گفت: «تخصص در سطح جهانی Bungie در توسعه مالتی‌پلتفرمی و خدمات زنده بازی به ما کمک می‌کند تا دیدگاه خود را برای گسترش پلی‌استیشن به صدها میلیون گیمر ارائه دهیم.

سونی استودیو بانجی، سازنده Halo و Destiny را با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرد

هرمن هالست، رئیس استودیوی پلی‌استیشن، این موضوع را در یک پست وبلاگ جداگانه تکرار کرد. او گفت: “تخصص فنی Bungie، همراه با سابقه آن‌ها در ایجاد جوامع بسیار فعال، آن‌ها را برای همکاری با PlayStation Studios مناسب می‌سازد.” ما هیجان‌زده هستیم که برای به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها و تخصص‌ها برنامه‌ریزی کنیم و پتانسیل داشتن ذهن‌های درخشان Bungie زیر سقف پلی‌استیشن را به‌وجود آوریم.»

Bungie صریح به مخاطبان می‌گوید که بازی‌های آینده آن به انحصاری پلی استیشن تبدیل نخواهند شد. «نه. ما می‌خواهیم دنیایی که می‌سازیم به هر جایی که مردم بازی می‌کنند گسترش یابد. بانجی در پرسش متداول درباره این معامله می‌نویسد: ما به عرضه خود، مستقل و خلاقانه و راهبری یک جامعه واحد بانجی ادامه خواهیم داد.»

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی