کد خبر: ۲۵۲۲۹
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۴

توسعه محصولات دانش‌بنیان با ۳ خدمت تسهیل شد

برای حمایت از گسترش محصولات دانش‌بنیان و ترغیب بازار داخلی به خرید تولیدات ایران‌ساخت، سه خدمت "طراحی صنعتی محصولات دانش‌بنیان"، "طراحی و ساخت نمونه نمایشی(دمو) تولیدات" و "ارائه مشاوره توسعه فنی محصولات" در کشور ارائه می‌شود.

به گزارش« نبض فناوری» یکی از خدمات طراحی و ارائه شده در این حوزه مربوط به "طراحی صنعتی محصولات دانش‌بنیان" است. طراحی صنعتی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات نقش مهمی در جلب رضایت مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصول ایفا می‌کند.

بنابراین طراحی صنعتی و بسته‌بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و بازارسازی محصولات شرکت‌ها است. بر همین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، بخشی از هزینه‌های طراحی صنعتی این محصولات را حمایت می‌کند.

"طراحی و ساخت یک نمونه نمایشی(دمو)" یکی از راه‌های معرفی و نمایش عملکرد محصول به سرمایه‌گذاران و مشتریان است که ویژگی‌ها و کارکردهای اصلی محصول را به نمایش می‌گذارد.

دمو، نمونه‌ای از محصول اصلی یا بخشی از آن است که در اختیار مشتری قرار داده می‌شود تا در کمترین زمان، با ظاهر، ویژگی، عملکرد و امکانات محصول اصلی آشنا شود و بر این اساس بتواند ارزیابی دقیق‌تری از محصول داشته باشد.

در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، بخشی از هزینه‌های طراحی و ساخت دموی این محصولات را حمایت می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، کسب‌وکارهای موفق به منظور پیشبرد اهداف فنی و تخصصی خود، دستیابی به جایگاه مورد نظرشان در بازار و به‌روزرسانی دستاوردهای فنی، نیازمند بهره‌گیری از توان فنی و تخصصی تیم‌های مشاور هستند تا علاوه بر عبور از گلوگاه‌ها و چالش‌های تخصصی، با مشاوره به کمک افراد کارآزموده و با تجربه، توان فنی و تخصصی نیروهای خود را افزایش دهند.

همچنین بسیاری از شرکت‌ها در زمینه مدیریت فنی و توسعه محصولات خود دچار ابهامات متعددی می‌شوند و برای پیشبرد اهدافشان بدنبال راه حل مناسب و کم هزینه هستند. به همین دلیل راهنمایی شرکت‌ها در این حوزه می‌تواند موجب رشد و افزایش توانمندی آن‌ها شود. ازاین رو، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی شرکت‌ها اقدام به ارائه خدمات مشاوره فنی کرده است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی