کد خبر: ۲۵۲۴۶
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

نحوه بهبود عملکرد SSD در ویندوز 11

SSDها باید سریع باشند، اما گاهی اوقات مواردی باعث می شوند که سرعت آنها را کاهش می دهد. در اینجا نحوه رفع کندی SSD در ویندوز 11 آورده شده است.

به گزارش «نبض فناوری»،  ویندوز 11 مملو از تغییرات جدید هیجان انگیزی است که به طور قابل توجهی سیستم عامل ویندوز را متحول می کند. با این حال، در میان مشکلات دیگر، بسیاری از کاربران شکایت داشتند که SSD های آنها از زمان به روز رسانی به ویندوز 11 کندتر عمل می کند. مایکروسافت از آن زمان به روز رسانی را برای رفع مشکل کند شدن عملکرد SSD در ویندوز 11 منتشر کرده است. 

اگر شما نیز اخیراً ویندوز 11 را ارتقا داده اید و متوجه کاهش عملکرد SSD شده اید، باید چند راه حل برای افزایش عملکرد SSD انجام دهید 

نحوه رفع کندی SSD از طریق آپدیت ویندوز 

از زمان انتشار ویندوز 11، شکایات بسیاری از کاربرانی که با مشکلاتی در مورد عملکرد کند SSD های NVMe مواجه هستند، وجود داشته است. برای حل این مشکل، مایکروسافت به روز رسانی KB5007262 ویندوز 11 را منتشر کرد.  پچ به روز رسانی ویندوز به رفع مشکلات عملکرد SSD برای بسیاری از کاربران کمک کرده است. 

 

به‌روزرسانی KB5007262 در اواخر سال 2021 منتشر شد، بنابراین ممکن است آن را قبلاً روی سیستم خود نصب کرده باشید یا نداشته باشید. توصیه می کنیم قبل از ادامه کار، سابقه Windows Update خود را بررسی کنید. 

اگر به‌روزرسانی KB5007262 را نصب نکرده‌اید، در اینجا می‌توانید پچ را برای رفع کندی SSD ویندوز 11 از طریق Windows Update دانلود کنید: 

  • منوی Start را اجرا کنید، Settings را جستجو کنید و روی Best match کلیک کنید. 
  • از نوار کناری، روی Windows Update کلیک کنید. 
  • روی Check for Updates کلیک کنید و پس از به‌روزرسانی‌ها، تأیید کنید که آیا به‌روزرسانی KB5007262 فهرست شده است. در صورت وجود، ویندوز 11 به‌طور خودکار به‌روزرسانی را نصب می‌کند. 
  • پس از اتمام مراحل نصب، روی Restart now کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند. 

اگر به‌روزرسانی KB5007262 را به‌طور خودکار دریافت نکردید، باید آن را به‌صورت دستی از کاتالوگ به‌روزرسانی مایکروسافت دانلود کنید. نسخه x64 آپدیت را حتما دانلود کنید. 

پس از دانلود به روز رسانی، آن را نصب و سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید. پچ به روز رسانی باید تأثیر قابل توجهی در بهبود عملکرد SSD سیستم شما داشته باشد. 

 

برای افزایش سرعت SSD، برنامه های راه اندازی را غیرفعال کنید 

اگر از قبل پچ به‌روزرسانی KB5007262 را نصب کرده‌اید، باید چند چیز را تغییر دهید تا SSD خود دوباره عملکرد خوبی داشته باشد. کاهش تعداد برنامه‌هایی که در هنگام راه‌اندازی اجرا می‌شوند می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر عملکرد SSD شما و سرعت بالا آمدن آن تأثیر بگذارد. 

برای غیرفعال کردن برنامه‌های راه‌اندازی، کافیست روی منوی Start راست کلیک کرده و روی Task Manager کلیک کنید. سپس روی تب Startup کلیک کنید و همه برنامه های غیر ضروری را غیر فعال کنید. 

راه اندازی سریع را فعال کنید 

راه اندازی سریع یک ویژگی بسیار خوب است که در Power Options سیستم شما موجود است و به شما امکان می دهد پس از خاموش شدن رایانه خود را سریعتر راه اندازی کنید. 

برای فعال کردن Fast Startup در ویندوز 11 و افزایش عملکرد SSD مراحل زیر را دنبال کنید: 

  • کنترل پنل را از منوی استارت باز کنید. 
  • روی Hardware and Sound کلیک کنید، Power Options را انتخاب و سپس انتخاب کنید که دکمه پاور چه کاری انجام می دهد. 
  • روی تغییر تنظیماتی که در حال حاضر در دسترس نیستند کلیک کنید. 
  • در تنظیمات Shutdown، مطمئن شوید که چک باکس روشن کردن راه‌اندازی سریع فعال باشد. 
  • در نهایت روی Save changes کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند. 

 

برچسب ها: SSD ویندوز11 حافظه
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی