کد خبر: ۲۵۳۲۵
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی با سقوط در اقیانوس

ناسا قصد دارد عملیات ایستگاه فضایی بین‌المللی را تا پایان سال 2030 ادامه دهد و پس از آن ایستگاه فضایی بین‌المللی طبق برنامه‌هایی که به تازگی منتشر شده و آینده آن را مشخص می‌کند، در قسمتی دورافتاده از اقیانوس آرام به نام نقطه نمو سقوط خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، این آزمایشگاه فضایی که در سال 2000 راه اندازی شد، با بیش از 200 فضانورد از 19 کشور مختلف که نشان دهنده حضور مداوم انسان در فضا است، در مدار 227 مایل دریایی بالای زمین قرار گرفته است.

ناسا گفت که سکوهای فضایی تجاری جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان مکانی برای همکاری و تحقیقات علمی خواهد شد. بخش خصوصی با کمک ناسا از نظر فنی و مالی قادر به توسعه و اجرای مقاصد تجاری در مدار پایین زمین است.

فیل مک‌آلیستر، مدیر فضای تجاری در مقر ناسا در بیانیه‌ای گفت: گزارشی که به کنگره ارائه کرده‌ایم، به تفصیل طرح جامع ما را برای اطمینان از انتقال آرام به مقاصد تجاری پس از بازنشستگی ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2030 شرح می‌دهد.

گورستان فضایی

ناسا در گزارش انتقال ایستگاه فضایی بین‌المللی، اعلام کرد که برنامه این بود که ایستگاه فضایی بین‌المللی در منطقه غیر مسکونی اقیانوس آرام جنوبی که به نام پوینت نمو نیز شناخته می‌شود، به زمین سقوط کند.

این منطقه تقریباً در 3000 مایلی سواحل شرقی نیوزلند و 2000 مایلی شمال قطب جنوب قرار دارد و تخمین زده می شود که کشورهایی مانند ایالات متحده، روسیه، ژاپن و کشورهای اروپایی بیش از 263 قطعه زباله فضایی را از سال 1971 در آنجا غرق کرده اند.

در این گزارش آمده است که ایستگاه فضایی بین المللی مانورهای رانشی را انجام خواهد داد که ورود ایمن به جو را تضمین می کند.

بر اساس این گزارش، ناسا اهداف دهه آینده را شامل استفاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی به عنوان آنالوگ برای مأموریت ترانزیت مریخ اعلام کرد.

رابین گیتس، مدیر ایستگاه فضایی بین‌المللی در مقر ناسا، در بیانیه‌ای گفت: «ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد سومین و پربازده‌ترین دهه خود به‌عنوان یک پلت‌فرم علمی پیشگامانه در میکروگرانش می‌شود.»

این دهه سوم یکی از نتایج است که بر اساس مشارکت جهانی موفق ما برای تأیید اکتشاف و فناوری های تحقیقاتی انسانی برای حمایت از اکتشافات اعماق فضا، ادامه بازگرداندن مزایای پزشکی و زیست محیطی به بشریت و ایجاد زمینه ای برای آینده تجاری در پایین زمین است.

ایستگاه فضایی خانه بسیاری از اولین‌ یافته های علمی بوده است. کیت روبینز فضانورد ناسا برای اولین بار در سال 2016 DNA را در فضا توالی یابی کرد.

فضانوردان یاد گرفته‌اند که چگونه کاهو و سبزی‌های برگ‌دار را در فضا پرورش دهند. اولین سالاد تولید شده در فضا توسط فضانوردان در سال 2015 نمونه برداری شد. اکنون آنها حتی تربچه و فلفل قرمز را در ایستگاه پرورش می دهند. این می تواند روزی برای کمک به فضانوردان برای پرورش غذای خود در ماموریت های فضایی عمیق استفاده شود.

چین که فضانوردانش مدت‌هاست از ایستگاه فضایی بین‌المللی کنار گذاشته شده‌اند، سال گذشته اولین ماژول ایستگاه فضایی برنامه‌ریزی شده خود را به فضا پرتاب کرد.

روسیه گفته که پروژه ISS را در سال 2025 ترک خواهد کرد و قصد دارد ایستگاه فضایی خود را بسازد که می تواند در سال 2030 پرتاب شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ضایعات ایستگاه فضایی میتونه هزاران نفر رو به نون ونوا برسونه ویک عمر راحت زندگی کنن ،
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی