کد خبر: ۲۵۳۳۷
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

شکار ناسا از ماه و زمین+فیلم

دوربین ناسا میلیون مایل دورتر عبور ماه از جلوی زمین را به تصویر کشیده است.

به گزارش «نبض فناوری»، این فیلم اگرچه جعلی به نظر می رسد، اما چرخش ماه به دور زمین واقعی است که در آن به تصویر کشیده شده است.

در سال 2015، یک دوربین ناسا در رصدخانه Deep Space Climate Observatory (DSCOVR) این مجموعه منحصر به فرد از تصاویر را ثبت کرد که سمت تاریک ماه را نشان می دهد. سمت تاریک ماه اغلب برای اشاره به نیمکره ماه که رو به دور از زمین است استفاده می شود.

اگرچه هدف اصلی DSCOVR نظارت بر بادهای خورشیدی برای اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) است، این ماهواره همچنین دارای دوربین تصویربرداری چند رنگی زمین ناسا (EPIC) است که این تصاویر را گرفته است. این دوربین چهار مگاپیکسلی و تلسکوپ CCD در حین گردش به دور زمین، دید ثابتی از زمین دارد و هر روز 13 تا 22 عکس می گیرد.

ناسا برای گرفتن رنگ طبیعی زمین، سه نوردهی تک رنگ متفاوت را با فاصله 30 ثانیه از هم ترکیب می‌کند. تصویر ترکیبی نهایی دارای یک افست سبز کمی در سمت راست ماه و انحراف نازک آبی و قرمز در سمت چپ آن است که به دلیل حرکت ماه بین هر نوردهی است.

اگر می خواهید تصاویر بیشتری را که توسط EPIC گرفته شده است، مشاهده کنید؛ ناسا در اینجا تصاویر رنگی روزانه از نماهای مختلف زمین را در حالی که در طول روز می چرخد ​​منتشر می کند.

برچسب ها: ناسا ماه زمین
ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی