کد خبر: ۲۵۴۱۲
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

سیر تا پیاز اطلاعات در مورد iPad Air 2022

اپل در حال کار روی نسخه به روز شده آی پد ایر است و تبلت جدید قرار است در بهار امسال در رویداد 8 مارس عرضه شود.

به گزارش «نبض فناوری»، ما انتظار تغییرات زیادی در iPad Air نداریم؛ اما چند به روز رسانی وجود دارد که در ادامه بیان شده است.

طراحی

انتظار می‌رود آی‌پد ایر شبیه مدل فعلی باشد و هیچ تغییری در طراحی ظاهری برنامه‌ریزی نشده باشد. این امکان وجود دارد که اپل گزینه‌های رنگی جدیدی را معرفی کند تا مدل‌های به‌روزرسانی شده را از iPad Air موجود متمایز کند که در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، رزگلد، سبز و آبی آسمانی عرضه می‌شود.

مانند آی‌پد پرو، آی‌پد ایر دارای طراحی تمام صفحه‌نمایش است، اما Face ID را شامل نمی‌شود. اپل در عوض از دکمه پاور Touch ID برای اهداف احراز هویت استفاده می کند. این تبلت همچنان از قابلیت Touch ID برخوردار است و دارای صفحه نمایش 10.9 اینچی و پورت USB-C خواهد بود.

قابلیت اتصال 5G

مانند جدیدترین آی‌پد مینی، آی‌پد ایر به‌روزرسانی‌شده از یک تراشه 5G استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد به شبکه‌های 5G متصل شود. تراشه در iPad mini محدود به شبکه‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز تا سریع‌ترین شبکه‌های mmWave 5G است، بنابراین ممکن است بتوانیم همین محدودیت را در iPad Air مشاهده کنیم.

Sub-6GHz 5G نسخه گسترده تری از 5G است که در مناطق شهری، حومه و روستایی در سراسر ایالات متحده و سایر کشورها یافت می شود، در حالی که mmWave 5G از نظر در دسترس بودن و برد محدودتر است.

AT&T و Verizon اخیراً شبکه‌های 5G خود را با طیف باند C گسترش داده‌اند که در دسترس بودن شبکه‌های mmWave در ایالات متحده را بهبود می‌بخشد، بنابراین ممکن است اپل این موضوع را هنگام به‌روزرسانی ‌iPad Air در نظر بگیرد.

پردازنده به روز شده

ما انتظار داریم که iPad Air همان تراشه 6 هسته ای A15 را که در سری iPad mini 6 و iPhone 13 وجود دارد، دریافت کند.

 آی‌پد مینی در مورد عملکرد CPU حدود دو تا هشت درصد کندتر از آیفون 13 است، اما در هر صورت، بهبودی نسبت به تراشه A14 در مدل فعلی خواهد بود.

 دوربین فیس تایم

شایعات حاکی از آن است که iPad Air از یک دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی Ultra Wide به‌روزرسانی شده استفاده می‌کند که با Center Stage کار می‌کند، ویژگی که اولین بار در iPad Pro و iPad mini 6 معرفی شد.

سنتر استیج یک ویژگی FaceTime است که به گونه ای طراحی شده است که شما را در هنگام تماس ویدیویی FaceTime در فوکوس نگه می دارد و کاملاً کادر بندی می کند. دوربین جلویی با زاویه دید عریض فضای بیشتری را نشان می‌دهد؛ در حالی که پردازنده داخل iPad کار می‌کند تا شما را در جلو و مرکز نگه دارد.

اگر بیش از یک نفر در تماس شرکت کنند، دوربین کوچک‌نمایی می‌کند تا همه را در معرض دید قرار دهد و مطمئن شود که آنها بخشی از مکالمه هستند. اگرچه Center Stage با در نظر گرفتن FaceTime طراحی شده است، اما با سایر برنامه های ویدیویی شخص ثالث مانند Zoom نیز کار می کند.

در مورد دوربین پشتی، انتظار می‌رود که همچنان دارای تنظیمات تک لنز باشد، اگرچه اپل می‌تواند یک فلاش چهار LED True Tone را اضافه کند، که افزوده‌ای جدید خواهد بود زیرا iPad Air فعلی دارای گزینه فلاش نیست.

ویژگی های دیگر

ما منتظر هیچ تغییر قابل توجه دیگری در iPad Air نیستیم. از آنجایی که طراحی بدنه ثابت مانده است، بعید است که شاهد به روز رسانی قابل توجهی در عمر باتری باشیم.

پشتیبانی از USB-C هم وجود دارد و با لوازم جانبی اپل که شامل کیبورد جادویی و مداد اپل 2 می‌شود، سازگار خواهد بود.

قیمت گذاری

انتظار نمی‌رود قیمت آی‌پد ایر تغییر کند و احتمالاً قیمتی مشابه با آی‌پد ایر فعلی خواهد داشت. مدل های موجود از 599 دلار برای 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شوند و 256 گیگابایت با قیمت 749 دلار در دسترس هستند. شایعاتی در مورد تغییرات فضای ذخیره‌سازی نشنیده‌ایم و آی‌پد مینی ۶ نیز از حافظه ۶۴ گیگابایتی شروع می‌شود.

تاریخ انتشار

شایعات حاکی از آن است که آی‌پد ایر به‌روزرسانی‌شده در کنار نسخه به‌روزرسانی‌شده آیفون SE در رویدادی که قرار است در ماه مارس برگزار شود، عرضه خواهد شد. در حال حاضر، اپل روز سه شنبه 8 مارس را برای این رویداد هدف قرار داده است.

برچسب ها: آی پد ایر تبلت اپل
ارسال نظرات
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وزیر ارتباطات با اشاره افتتاح پروژه های ارتباطی: کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
وبگردی