کد خبر: ۲۵۴۵۵
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

نحوه بازیابی پیام های متنی حذف شده در اندروید

آیا به طور تصادفی پیامک مهمی را در تلفن اندرویدی خود حذف کرده اید؟ اگر چنین است، می‌توانید با استفاده از یک نسخه پشتیبان Google Drive (اگر دارید) یا یک روش شخص ثالث، پیام خود را بازیابی کنید. ما راه های موجود را به شما نشان خواهیم داد.

به گزارش «نبض فناوری»، بسته به اینکه آیا قبل از پاک شدن پیام های خود بک آپ گوشی را ایجاد کرده اید یا خیر، دو گزینه برای انجام بازیابی دارید.
اگر قبل از از دست دادن پیام‌های خود یک نسخه پشتیبان از Google Drive تهیه کرده‌اید، به سادگی نسخه پشتیبان را بازیابی کنید و همه پیام‌های SMS و MMS شما برمی‌گردند. هشدار می دهیم که این شامل بازنشانی کارخانه ای است، اما به هر حال بازنشانی برای بهینه سازی کارایی گوشی شما خوب است.
در صورتی که فراموش کردید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، همه امیدها هنوز از بین نمی روند. چندین برنامه بازیابی پیام اندروید وجود دارد و می‌توانید از یک یا چند مورد از این برنامه‌ها برای بازیابی پیام‌های متنی خود استفاده کنید. توجه: مراحل دقیقی که باید دنبال کنید بسته به دستگاهی که استفاده می‌کنید متفاوت است. این راهنما یک ایده کلی از مراحلی که باید دنبال کنید به شما می دهد.
بازیابی پیام های متنی حذف شده با یک نسخه پشتیبان
اگر پشتیبان‌گیری Google Drive را در تلفن اندروید خود فعال کرده‌اید، می‌توانید نسخه پشتیبان خود را برای بازیابی پیام‌های متنی حذف شده بازیابی کنید.
نکته اصلی در استفاده از این روش این است که برای بازیابی نسخه پشتیبان خود، باید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. این بدان معناست که شما باید تمام محتوای گوشی خود را پاک کنید تا بتوانید پیام های متنی از دست رفته خود را بازیابی کنید. اگر این روش را انتخاب کردید، از فایل های مهم گوشی اندروید نسخه پشتیبان تهیه کنید.
سپس، با راه‌اندازی برنامه تنظیمات بر روی تلفن خود، فرآیند بازنشانی را شروع کنید. در تنظیمات، در پایین، روی « System» ضربه بزنید.
در صفحه « System»، روی « Reset Options» ضربه بزنید.
در صفحه « Reset Options»، روی «Erase All Data (Factory Reset)» ضربه بزنید.

اخطار: مطمئن شوید که با پاک شدن تمام داده های فعلی گوشی خود مشکلی ندارید.
دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا بازنشانی تلفن خود را تمام کنید. وقتی این کار انجام شد، شروع به تنظیم گوشی خود از ابتدا کنید.
وقتی تلفن از شما می‌خواهد با حساب Google وارد شوید، حسابی را که برای تهیه نسخه پشتیبان از تلفن خود استفاده کرده‌اید انتخاب کنید. به این ترتیب به نسخه پشتیبان Google Drive خود دسترسی خواهید داشت.
سپس، گزینه بازیابی اطلاعات خود را از یک نسخه پشتیبان انتخاب کنید، نسخه پشتیبان Google Drive خود را انتخاب کنید و گزینه « SMS Messages» را فعال کنید.
تلفن شما شروع به بارگیری محتویات از نسخه پشتیبان شما می کند و وقتی همه این کارها انجام شد، باید تمام پیام های خود را در تلفن خود بازیابی کنید.
بازیابی پیامک های حذف شده بدون پشتیبان
در صورتی که قبل از از دست دادن پیام های خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، می توانید از یکی از چند برنامه بازیابی اطلاعات اندروید موجود برای بازیابی پیام های خود استفاده کنید.

یکی از برنامه هایی که می توانید استفاده کنید Dr. Fone Android Data Recovery و دیگری PhoneRescue است. تقریباً همه این برنامه ها تقریباً به یک شکل کار می کنند. آنها گوشی شما را اسکن می کنند تا ردی از پیام های گم شده را پیدا کنند و سپس به شما اجازه می دهند تا به صورت انتخابی آن پیام ها را در تلفن خود بازیابی کنید.
به خاطر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که پیام های متنی شما با این برنامه ها بازیابی شوند و همچنین می توانند بسیار گران باشند. اما از آنجایی که شما یک نسخه پشتیبان ندارید، متأسفانه این گزینه برای شما باقی مانده است.
اگر از تهیه نسخه پشتیبان از تلفن خود پشیمان هستید، باید همین حالا این گزینه را فعال کنید تا در آینده از دست دادن اطلاعات بیشتر جلوگیری کنید. راه اندازی یک پشتیبان خودکار گوگل درایو دشوار نیست و تنها به چند ضربه نیاز دارد.
برای انجام این کار، ابتدا اپلیکیشن Settings را روی گوشی خود راه اندازی کنید. در برنامه، روی گزینه System ضربه بزنید
در صفحه « System»، روی « Backup» ضربه بزنید.

در گوشه پایین سمت راست، روی « Turn On» ضربه بزنید تا پشتیبان‌گیری Google Drive در تلفنتان فعال شود.
دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید، سپس Google Drive به طور منظم از محتویات تلفن شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. بعداً، هنگامی که به پیامک، MMS و سایر داده های حذف شده خود نیاز دارید، این نسخه های پشتیبان را در تلفن خود بازیابی کنید.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی