کد خبر: ۲۵۴۶۷
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰

اولین نتایج بنچمارک کارت گرافیک جی‌فورس MX550 منتشر شد؛ عملکردی نه چندان قوی

انویدیا اخیرا کارت گرافیک جی‌فورس MX550 خود را معرفی کرد که جایگزین پردازنده‌های گرافیکی مجتمع (iGPU) می‌شود، اما اسناد بنچمارک آن مشخص می‌کند که به سختی از عملکرد iGPUهای فعلی پیشی می‌گیرد.

به گزارش «نبض فناوری»، کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX550 با معماری قدیمی Turing ساخته شده و هسته‌های کودا بیشتری و سرعت حافظه سریع‌تری دارد. این کارت گرافیک در بخش ویرایش عکس، ویدیو و بازی نسبت به جدیدترین گرافیک‌های یکپارچه عملکرد سریع‌تری دارد و با پشتیبانی از انویدیا Optimus، تعادل مناسبی میان شارژدهی باتری و عملکرد گیمینگ ارائه می‌کند.

کارت گرافیک جی‌فورس MX550

عملکرد کارت گرافیک اقتصادی جدید انویدیا
با این حال، کارت گرافیک انویدیا در تست بنچمارک PassMark امتیاز 5014 را کسب کرده که مشابه گرافیک یکپارچه Vega AMD موجود در APU‌های رایزن 5000 است. در مقابل، پردازنده رایزن 9 5900HS ای‌ام‌دی امتیاز 4968 را به دست آورده که تفاوت 46 امتیازی بین آن‌ها نشان می‌دهد عملکرد کارت‌ گرافیک اقتصادی انویدیا به سختی از پردازنده گرافیکی مجتمع AMD پیشی می‌گیرد.

عدم پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو و فناوری DLSS در کارت‌ گرافیک جدید جی‌فورس MX550 به وضوح قابل مشاهده است که با این وجود می‌توان گفت برای تمام بازی‌های روز مناسب نیست، اما تمرکز اصلی آن روی بازی نیست. بلکه از MX550 به عنوان یک پردازنده گرافیکی جایگزین برای کارهای روزمره یاد می‌شود که عملکرد آن بیشتر برای کار از راه دور و بازی‌های معمولی، مناسب است.

کارت گرافیک جی‌فورس MX550

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که حتی اگر TDP (توان طراحی گرمایی) بین 15 تا 25 وات کاهش پیدا می‌کند، یک کارت گرافیک‌ مجزا مصرف برق بیشتری دارد و در مقابل نمونه‌های یکپارچه عمر باتری کلی لپ تاپ را کاهش می‌دهد. البته انویدیا هنوز TDP دقیق جی‌فورس MX550 را تایید نکرده است اما انتظار می‌رود 25 وات باشد.

جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا در بهار 2022 با لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی روانه بازار خواهند شد که با این وجود احتمالا در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری درباره آن‌ها منشتر شود.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی