کد خبر: ۲۵۴۷۲
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۵

آپدیت بعدی پلی استیشن ۵ دستورات صوتی را به کنسول سونی می‌آورد

آپدیت بعدی پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ قابلیت‌های جدیدی را به این کنسول‌های بازی اضافه می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها، دستورات صوتی برای PS۵ است؛ قابلیتی که از زمان عرضه در سال ۲۰۱۳ در کنسول PS۴ وجود دارد و حالا راهش را به نسل جدید این کنسول باز می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، این بروزرسانی که به صورت بتا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، از تنظیمات جدید رابط کاربری هم بهره می‌برد. با این حال پیش نمایش دستورات صوتی می‌تواند برای کاربران جذاب‌تر باشد. به گفته سونی، PS5 حالا می‌تواند از دستور «Hey, Playstation» پشتیبانی کند که از طریق آن، می‌توانید بازی‌ها، اپ‌ها و حتی تنظیمات را باز کنید. اگر علاقه‌ای به استفاده از این ویژگی ندارید، می‌توانید آن را در تنظیمات غیرفعال کنید.

ویژگی‌های آپدیت بعدی پلی استیشن 5
قابلیت دستورات صوتی پلی استیشن 5 ابتدا در اختیار کاربران انگلیسی زبان در کشورهای ایالات متحده و بریتانیا قرار می‌گیرد و همانطور که گفتیم با نسخه بتا روبه‌رو هستیم. در این آپدیت جدید همچنان با قابلیت‌های دسترسی‌پذیری جدیدی روبه‌رو می‌شویم که یکی از آن‌ها، خروجی صدای مونو هدفون است. به گفته سونی، این ویژگی برای گیمرهایی که با مشکلات شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند، کاربردی خواهد بود.

پلی استیشن 5

به عنوان بخشی از آپدیت بعدی پلی استیشن 5، سونی نحوه چت‌های گروهی را هم تغییر می‌دهد. این ویژگی از این پس با نام «Parties» شناخته می‌شود و می‌توانید آن‌ها را خصوصی یا عمومی کنید. اگر یک چت گروهی را عمومی کنید، نه تنها دوستان‌ شما می‌توانند بدون دعوتنامه در آن حضور پیدا کنند، بلکه می‌توانند دوستان خود را هم به آن اضافه کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این آپدیت، امکان فیلتر کردن بازی‌ها بر اساس ژانر است و البته می‌توانید تا 5 بازی را برای دسترسی سریع در صفحه اصلی نگه دارید. این بروزرسانی جدید در آینده از حالت بتا خارج شده و نسخه رسمی‌ و نهایی‌اش در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی