کد خبر: ۲۵۴۷۷
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

باید کارکرد‌های درست فضای مجازی را به مخاطبان آموزش داد

کارشناس فضای مجازی گفت: فضای مجازی دنیای وسیع از کسب و کار‌های جدید است که با خلاقیت و ایده پردازی می‌توان از آن بهره برد، بنابراین افراد با کمی خلاقیت و گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف می‌توانند با کارکرد‌های درست فضای مجازی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی سال‌های اخیر به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا فضای مجازی نقش بی‌بدیلی در توسعه کسب وکار‌ها به ویژه در حوزه کارآفرینی و خلاقیت داشته است به گونه‌ای ایده‌های نو و بکر جوانان در همین فضا رشد و نمو داشته است.

می‌توان گفت فضای مجازی طی سال‌های اخیر توانسته است از حالت سرگرم کننده بودن یا صرفا ارتباطی خارج شود. لازم به ذکر است که بخش قابل توجهی از کسب و کار‌های جدید که در حال شکل گیری هستند و میزان قابل توجهی از حجم گردش مالی را نیز به خود اختصاص داده‌اند، در فضای مجازی در حال انجام هستند؛ بنابراین نمی‌توان تاثیر فضای مجازی در اشتغال زایی را نادیده گرفت.

همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کسب و کارها، کاهش هزینه‌های بازاریابی است. در شبکه‌های اجتماعی از بودجه‌های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه‌های جمعی و چاپی خبری نخواهد بود. استفاده از شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای کسب و کار‌ها فراهم می‌کند که بتوانند به اطلاعات ارزشمندی از مخاطبان و بازدیدکنندگان خود دست یافته و آن‌ها را آنالیز و بررسی کنند.

بسیاری از کارشناسان نیز براین باورند برای ادامه این روند و توسعه فضای مجازی بر حوزه‌های مختلف کسب و کار و زندگی بشر امروزی اثر داشته و باعث تحول سریع و تسهیل امور با ایجاد بستر‌های یکپارچه شده است. آموزش و نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای این شبکه‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده می‌تواند پیشنهادی اساسی برای سیاست گذاران و دست اندرکاران حوزه مجازی باشد.

میلاد بهرامیان کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در همین رابطه گفت: فضای مجازی دنیای وسیع از کسب و کار‌های جدید است که با خلاقیت و ایده پردازی می‌توان از آن بهره برد.

وی تصریح کرد: افراد با کمی خلاقیت و گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف می‌توانند در بخش ساخت اپلیکیشن ها، برنامه‌های نرم افزاری و وب سایت‌های مختلف مجازی فعالیت کنند و از این طریق کسب درآمد کنند. باید کارکرد‌های درست فضای مجازی توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان یاد داده شود و فرهنگ استفاده صحیح از این فضای وسیع به خوبی برای آنان نهادینه شود.

این کارشناس ادامه داد: فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین نوآوری‌های فناوری هستند؛ نه به خاطر اینکه توانایی‌مان را در برقراری ارتباط افزایش می‌دهد، بلکه به این خاطر که می‌توانیم از طریق آن‌ها مستقیما با افراد مورد نظرمان معامله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اقتصاد، فضای کسب و کار، آموزش، فرهنگ و به طور کلی سبک زندگی جامعه با شبکه‌های اجتماعی پیوند خورده است و در این عرصه نگاه اثباتی باید بر نگاه سلبی غلبه کند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی