کد خبر: ۲۵۵۴۶
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

عرضه بدافزار سارق کلمات عبور در قالب لینک بارگذاری ویندوز 11

کاربران ویندوز 10 باید مراقب نصب کننده های جعلی ویندوز 11 باشند که برای انتشار یک بدافزار سارق اطلاعات به نام ردلاین استفاده می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، زد دی نت اعلام کرد، بدافزار ردلاین در قالب لینک های نصب ویندوز 11 برای کاربران ارسال می شود. بدافزار مذکور چندان پیچیده نیست، اما می تواند رمزهای عبور افراد را سرقت کند. خود این بدافزار به عنوان یک سرویس آنلاین با قیمت 150 دلار در ماه به افرادی که می خواهند ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم را سرقت کنند فروخته می شود.

کلاهبرداران از ترفندهای متعددی برای ترغیب افراد بی‌احتیاط به دانلود این بدافزار استفاده می‌کنند، و حالا استفاده از وعده‌ جعلی ارتقای ویندوز 11 به عنوان روشی فریبنده‌ برای به اشتباه انداختن کاربران رایانه‌های شخصی برای نصب این بدافزار رونق پیدا کرده است.

مایکروسافت پیش از این شرایط سختی را برای بارگذاری و نصب ویندوز 11 اعلام کرده بود، اما اخیرا این شرایط را سهل تر کرده و همین مساله موجب شده تا احتمال بارگذاری و نصب این بدافزار نیز بیشتر شود.

منبع/ فارس 

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی