کد خبر: ۲۵۵۷۶
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳

نورپردازی شهری با محصولی ایران‌ساخت هوشمند شد

یک شرکت دانش‌بنیان، محصولی برای کنترل و برنامه‌دهی به نمادهای نورانی و صرفه‌جویی انرژی در سطح شهر ساخته است.

نورپردازی شهری با محصولی ایران‌ساخت هوشمند شد

به گزارش «نبض فناوری»، محسن قربانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان عرفان صنعت اصفهان با بیان اینکه محصول این شرکت باکس مرکزی تزئینات شهری است، گفت: این تجهیز برای کنترل و برنامه‌دهی به همه نمادهای نورانی در سطح شهر استفاده می‌شود.

دارای چندین نرم‌افزار

باکس مرکزی تزئینات شهری به وسیله موبایل و سایر تجهیزات فرمان پذیری دارد و در شهر هوشمند و فضاهای اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار می‌گیرد که قابلیت تعامل با کاربر و تقویم نیز جز امکانات آن محسوب می‌شود.

این محصول کاملاً بومی‌سازی شده و برای آن به غیر از سخت‌افزار چندین نرم‌افزار نیز طراحی شده است، ازجمله آن می‌توان به وایرینگ خروجی، تبدیل انیمیشن‌ها، فشرده‌سازی، رمزگذاری، موبایل و اینترنت اشیاء اشاره کرد.

باکس مرکزی تزئینات شهری از سال ۱۳۹۲ پایه‌گذاری شده و روزبه‌روز توسعه پیدا کرده و باعث اشتغال ۸۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شده است. کاربرد این محصول در صنعت روشنایی، تزئینات شهری، نورپردازی و تفریحات و سرگرمی است.

نورپردازی شهری با محصولی ایران‌ساخت هوشمند شد

صرفه‌جویی در انرژی

این محصول و محصولات مرتبط با آن جزو اصلی کلیه المان‌های روشنایی و تزئیناتی در سطح شهر محسوب می‌شود و صرفه‌جویی در انرژی را به دنبال دارد و همچنین باعث زیباسازی مکان‌های تاریخی، مذهبی و شهری و جذب گردشگر نیز می‌شود.

قیمت این محصول یک‌سوم محصولات مشابه خارجی است و توانسته صادراتی به کشور عمان و عراق داشته باشد. باکس مرکزی تزئینات شهری دارای محصولات مرتبط زیادی است که درمجموع حدود ۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

استفاده از انیمیشن‌های بومی

نمونه‌های وارداتی، فقط برد کنترل کننده را ارائه می‌دهند و در مدل‌های اروپایی فقط ماژول‌های سخت‌افزاری ارائه می‌شود و برای بقیه قسمت‌ها نیاز است که خرید جداگانه انجام شود. تنها این شرکت هست که از صفر تا 100 محصول را ارائه می‌دهد، به‌اصطلاح محصول این شرکت به‌صورت باندل تولید و عرضه می‌شود.

داشتن تقویم و تاریخ هوشمند، امکان نوشتن متن روی محصول با موبایل بدون نیاز به تبدیل انیمیشن، باندل بودن، کاربری آسان در حد اتصال به برق و امکان نگهداری و تعمیر کم‌هزینه و داشتن انیمیشن‌های بومی از مزیت‌های این محصول محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان عرفان صنعت اصفهان با اشاره به اینکه حمایت و مزایایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد قابل‌تقدیر است، افزود: این مجموعه از بدو شروع به تولید این شرکت را مورد حمایت‌های خود قرار داده و باعث پیشبرد اهداف شده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی