کد خبر: ۲۵۶۰۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۵

ایلان ماسک: استارلینک در حال حاضر بیش از 250 هزار کاربر دارد

براساس توییت منتشر شده از سوی ایلان ماسک، تعداد کاربران ماهواره اینترنتی استارلینک رشد چشمگیری داشته و به 250 هزار کاربر رسیده است.

به گزارش« نبض فناوری» هرچند در چند روز اخیر، اسپیس ایکس تعدادی از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک خود را از دست داده، اما به نظر می‌رسد سرویس اینترنت ماهواره‌ای این شرکت در ماه‌های گذشته 150 هزار کاربر جدید اضافه کرده و تعداد کل آن‌ها اکنون به 250 هزار رسیده باشد.

ایلان ماسک رئیس اسپیس ایکس در توییت کوتاه و جدید خود نوشت: «بیش از 250 هزار پایانه کاربری استارلینک» که نسبت به گزارش قبلی تعداد کاربران این سرویس، 100 هزار نفر بیشتر است. البته مشخص نیست ماسک در توییت خود به تعداد مشتریان مشترک این سرویس اشاره دارد یا تعداد پایانه‌های ساخته شده، اما تعداد مشتریان محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

استارلینک
 

تحولات سرویس استارلینک در چند وقت گذشته

استارلینک از مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار پایین زمین برای ارسال باندپهن به مشتریان روی زمین استفاده می‌کند. هدف اصلی این سرویس ارائه خدمات به مکان‌هایی است که به اینترنت دسترسی ندارند یا خدمات اینترنت آن‌ها ضعیف است و هم اکنون کاربران تعدادی از کشورها (تاکنون 25 کشور) می‌توانند برای این سرویس ثبت نام کنند.

سرویس استاندارد استارلینک در اکتبر 2020 راه‌اندازی شد و مشتریان با پرداخت 99 دلار ودیعه، 499 دلار برای سخت‌افزار آن که شامل دیش دریافت کننده می‌شود و هزینه خدمات ماهانه 99 دلاری به سرعت دانلود تا 200 مگابیت در ثانیه دسترسی پیدا می‌کردند.

اسپیس ایکس همچنین هفته‌ها قبل از سرویس «استارلینک پریمیوم» رونمایی کرد که قرار است در نیمه اول سال جاری راه‌اندازی شود. این سرویس سرعت دانلودی در محدوده 150 تا 500 مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند و البته مشتریان باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند که شامل 500 دلار سپرده، 2500 دلار هزینه دیش و سخت افزارهایش و هزینه ماهانه 500 دلار می‌شود.

توییت ماسک تنها چند روز پس از آن منتشر شد که یک طوفان ژئومغناطیسی حدود 40 ماهواره تازه پرتاب شده سرویس استارلینک اسپیس ایکس را نابود کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی