کد خبر: ۲۵۶۱۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰

ویژگی‌هایی در موبایل که شاید همه ندانند

در این گزارش با برنامه‌های مخفی در گوشی‌های هوشمند آشنا خواهید شد که می‌توانند کاربرد زیادی برای شما داشته باشند.

به گزارش« نبض فناوری» مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در گوشی‌های هوشمند وجود دارد که بیشتر مردم از آن‌ها اطلاعی ندارند. برخی از با ارزش‌ترین ترفند‌ها و ویژگی‌ها در منوی دسترسی گوشی شما پنهان می‌شوند. ویژگی‌هایی که کار را برای افراد دارای اختلالات بینایی، شنوایی و حرکتی آسان‌تر می‌کند. همچنین بسیاری از برنامه‌ها و ویژگی‌های عالی وجود دارد که دم دست کاربران نبوده و در صفحه اصلی گوشی قابل دیدن نیستند. در ادامه چند برنامه مخفی می‌بینید که شاید از آنها اطلاعی نداشته باشید، اما می توانند به کارتان بیایند.

از گوشی خود به عنوان ذره بین استفاده کنید

ذره بین گوشی

بیایید با یک برنامه مخفی شروع کنیم که به طرز شگفت انگیزی ساده و در عین حال بسیار کاربردی است؛ برنامه ذره بین. دفعه بعد که نیاز به دیدن چیزی دارید که بسیار کوچک است، کافی است روی صفحه اصلی آیفون، انگشت خود را به سمت راست بکشید. در کادر جستجو در بالای صفحه کلمه «Magnifier» را بنویسید. استفاده از آن نیز به اندازه دوربین گوشی ساده است. همچنین یک نماد چراغ قوه در پایین برنامه ذره بین وجود دارد که به شما در خواندن بهتر متن‌ها کمک می‌کند.

برنامه‌ای برای اسکن سریع کد‌های QR

 اسکن سریع کد‌های QR

همیشه به کاربران گوشی‌های هوشمند توصیه می‌شود که برای اسکن کد‌های QR از برنامه‌های شخص ثالث استفاده نکنند. زیرا در بدترین حالت از شما پول دریافت می‌کند و یا حتی باعث ورود کد‌های مخرب به گوشی شما می‌شوند و در بهترین حالت فضایی از گوشی شما را اشغال می‌کنند. در گوشی‌های هوشمند به طور پیشفرض برنامه‌های اسکن کد QR قرار داده شده و بهتر است از آن‌ها استفاده کنید. در آیفون، با رفتن به برنامه دوربین می‌توانید آن را پیدا کنید، اما برای دسترسی سریعتر می‌توانید این قابلیت را به مرکز کنترل خود انتقال دهید. اگر برنامه ذره بین هم برای شما مفید و کاربردی است، می‌توانید آن را نیز به مرکز کنترل تلفن همراه خود اضافه کنید. در اندروید هم کافی است دوربین خود را باز کنید و آن را روی یک کد QR بگیرید و ثابت نگه دارید.

چاپگر خود را از تلفن یا تبلت خود کنترل کنید

شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را که می‌خواهید با استفاده از آیفون یا آیپد خود چاپ کنید؛ فقط به چاپگری نیاز دارید که از AirPrint پشتیبانی کند. ابتدا مطمئن شوید که چاپگر و گوشی شما به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند. برای چاپ، روی نماد اشتراک گذاری روی یک سند، یادداشت، عکس یا هر چیز دیگری که می‌خواهید چاپ کنید ضربه بزنید. چاپگر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه چاپ ضربه بزنید.

برای هر چیزی که تماشا می‌کنید زیرنویس دریافت کنید

یکی از بهترین ویژگی‌های قابل دسترس در اندروید که کمتر کسی از آن اطلاعی دارد، Live Caption است. با این ویژگی به طور خودکار هر گفتاری که در تلفن شما پخش می‌شود از جمله پادکست، تماس‌های ویدئویی، پیام‌های صوتی، تماس‌های تلفنی و ویدئو‌ها را با زیرنویس به شما ارائه می‌دهد. البته این ویژگی در گوشی‌های پیکس ۲ و بالاتر و سایر تلفن‌های اندرویدی منتخب کار می‌کند.

زیرنویس زنده

برای روشن کردن این ویژگی دکمه افزایش یا کاهش صدا را فشار دهید و در زیر کنترل‌های صدا، روی Live Caption ضربه بزنید. گوگل به شما هشدار می‌دهد که این زیرنویس‌ها به صورت محلی پردازش می‌شوند، ذخیره نشده و هرگز از تلفن شما خارج نمی‌شوند.

قدرت سرویس تلفن همراه خود را بررسی کنید

قدرت سیگنال تلفن شما بسته به عوامل مختلف متغیر است. از اشکال مختلف تداخل گرفته تا میزان فاصله شما از دکل تلفن همراه در قدرت سیگنال‌ها موثر هستند. اگر قدرت سیگنال به ۱۲۰- نزدیک شود، در یک منطقه بدون سیگنال قرار دارید. هر چیزی بالاتر از ۱۰۰- یک سیگنال قابل استفاده در نظر گرفته می‌شود. سیگنال‌های بالاتر از ۴۰- سیگنال مناسب و قوی محسوب می‌شوند. هرچه این عدد به صفر نزدیکتر باشد، سیگنال تلفن بهتر است. می‌توانید با استفاده از یک قابلیت مخفی قدرت سیگنال آیفون خود را بررسی کنید.

برنامه Phone را در گوشی آیفون خود باز کنید و کد *۳۰۰۱#۱۲۳۴۵#* را روی صفحه کلید شماره گیری کنید. در چند ثانیه، ترکیبی از اعداد را خواهید دید. گزینه‌ای که در مقابل آن حروف rsrp ثبت شده، قدرت سیگنال تلفن شما را نشان می‌دهد.

یکی از بهترین ویژگی‌های پنهان گوگل

ویژگی Google keep

آیا تا به حال نام ویژگی Google Keep را شنیده اید؟ این برنامه یادداشت برداری مخفی در جیمیل و گوشی‌های اندرویدی تعبیه شده است. ویژگی که به Apple Notes در گوشی‌های آیفون شباهت دارد. این برنامه که کار کردن با آن بسیار ساده است در فروشگاه گوگل قابل دسترسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی