کد خبر: ۲۵۶۲۱
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

تنها با وارد کردن ایموجی از وبسایتی دیدن کنید

اکنون فقط با استفاده از ایموجی ها می توانید از وب سایت ها دیدن کنید.

به گزارش «نبض فناوری»، مرورگر وب اپرا اکنون از URL های فقط شکلک پشتیبانی می کند؛این رشته از ایموجی ها یک URL است که با وارد کردن خط آدرس در مرورگر اپرا، شما را به وب سایت مورد نظر می برد.

اپرا روز دوشنبه گفت که آدرس‌های وب مبتنی بر شکلک را فعال کرده است تا سطح جدیدی از خلاقیت را به اینترنت بیاورد. برای دسترسی به این سایت‌ها به «www» یا «.com» نیاز ندارید؛ فقط یک رشته از آیکون‌های کوچک را وارد می کنید. این ویژگی با مشارکت Yat (شرکتی که URL های مبتنی بر ایموجی را می فروشد، دقیقاً مانند Domain.com با دامنه های سنتی )اضافه شد.

این رشته‌های ایموجی منحصربه‌فرد Yats نامیده می‌شوند و صاحبان آن‌ها می‌توانند آن‌ها را به عنوان NFT در بلاک چین اتریوم توکن کنند و انیمیشن کوتاهی از این رشته را در OpenSea بفروشند یا نگه دارند. این شرکت قصد دارد به کاربران اجازه دهد Yats خود را به پرداخت الکترونیکی متصل کنند. Yatبین یک تا پنج شخصیت هستند و می توانند از هر جایی بین چند دلار تا صدها هزار دلار بفروشند: گران ترین Yat یک کلید طلایی تک کاراکتری بود که در اواسط سال 2021 به قیمت 425000 دلار فروخته شد.

سلبریتی ها و عمدتاً نوازندگان  قبلاً Yats را برای میزبانی وب سایت یا تبلیغات خریداری کرده اند.

یورگن آرنسن، معاون اجرایی Opera، می‌گوید: «تقریبا 30 سال از زمان راه‌اندازی وب جهانی برای عموم می‌گذرد، و نوآوری زیادی در فضای پیوند وب وجود نداشته است: مردم هنوز .com را در آدرس‌های اینترنتی خود قرار می‌دهند.»

اپرا با ادغام Yat خود، اولین مرورگری است که بازدید از یک صفحه وب مبتنی بر Yat را با حذف نیاز به تایپ پیشوند "y.at" در نوار آدرس مانند سایر مرورگرها ساده می کند (یک URL کامل Yat چیزی شبیه به این است. : https://y.at/

همچنین، ایموجی‌های تعبیه‌شده در صفحات وب اکنون به صفحات Yat پیوند می‌خورند، بنابراین هر زمان که با یک رشته ایموجی در هر وب‌سایتی مواجه شدید، شما را به صفحه Yat مربوطه هدایت می‌کند.

Yat معتقد است رشته‌های شکلک‌هایی که می‌فروشد می‌تواند به افراد کمک کند هویت آنلاین خود را شخصی‌سازی کنند و به افراد مشهور در فضای آنلاین کمک می کند تا بیشتر دیده شوند.

البته به خاطر سپردن ترتیب این ایموجی ها بسیار سخت تر از کلمات روزمره است.

با این حال، Yats در کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌شود یا با قیمت‌های فوق‌العاده خرید و فروش می‌شود؛ اگر NFT و رمزارزها چیزی به ما یاد داده باشند، این است که مردم تلاش می‌کنند حتی از مشکوک‌ترین دارایی‌های دیجیتال پول به دست آورند.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی