کد خبر: ۲۵۶۶۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

چگونه گوگل کروم را بدون افزونه راه اندازی کنیم

اگر نیاز به عیب‌یابی Google Chrome دارید اجرای موقت مرورگر با غیرفعال بودن همه برنامه‌های افزودنی می‌تواند مفید باشد. یک راه آسان برای انجام آن در ویندوز 10 یا ویندوز 11 وجود دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، ابتدا باید یک میانبر دسکتاپ برای برنامه کروم ایجاد کنید. دستورالعمل های زیر برای ویندوز 10 و ویندوز 11 یکسان است. برای شروع، روی نقطه خالی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.

در « Create Shortcut»، روی « Browse» کلیک کنید. وقتی پنجره « Browse for Files or Folders» باز می‌شود، با کلیک روی فلش‌های کنار هر زیرپوشه در حین باز کردن، به مکانی که Google Chrome را در آن نصب کرده‌اید بروید.

Chrome معمولاً در C:\Program Files\Google\Chrome\Application نصب می‌شود.

وقتی chrome.exe را مشاهده کردید، آن را انتخاب کنید و روی «OK» کلیک کنید.

در پنجره « Create Shortcut»، کادر ورودی متن با عنوان « Type the location of the item» را پیدا کنید، که از قبل باید با مسیری شبیه به «C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe» پر شده باشد.

روی کادر ورودی متن درست بعد از آخرین علامت نقل قول کلیک کنید تا مکان نما چشمک زن در آنجا قرار گیرد.

در آن جعبه متن، یکبار فاصله را فشار دهید، سپس متن زیر را تایپ کنید:

--disable-extensions

وقتی کارتان تمام شد، کل محتوای کادر متن باید شبیه موارد زیر باشد، اگرچه مسیر دقیق شما ممکن است متفاوت باشد:

"C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --disable-extensions

برای ادامه بر روی Nextکلیک کنید.

در صفحه بعد، از کادر متن برای نام میانبر استفاده کنید Chrome (Extensions Disabled) یا چیزی به یاد ماندنی که به شما یادآوری می کند که این یک میانبر خاص است. سپس روی " Finish" کلیک کنید.

میانبر جدید Chrome (Extensions Disabled) روی دسک‌تاپ شما ظاهر می‌شود. می‌توانید این دسک‌تاپ را به مکان‌های دیگر رایانه شخصی خود نیز منتقل کنید (اما متأسفانه نمی‌توانید آن را به منوی Start یا نوار وظیفه در ویندوز 11 بکشید).

برای استفاده از آن، روی میانبر دوبار کلیک کنید، کروم بدون بارگیری برنامه‌های افزودنی باز می‌شود. اگر افزونه‌های زیادی نصب کرده‌اید، ممکن است متوجه شوید که مرورگر سریع‌تر بارگیری می‌شود.

برای اجرای مجدد کروم با فعال کردن برنامه های افزودنی، کروم را به طور کامل ببندید، سپس مرورگر را با استفاده از روش معمول خود، مانند یک نماد پین شده در نوار وظیفه یا از منوی استارت، راه اندازی کنید.

برچسب ها: گوگل کروم افزونه
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی