کد خبر: ۲۵۷۴۴
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۹

شیائومی ۱۲ اولترا احتمالا با نسخه پلاس اسنپدراگون ۸ نسل یک از راه می‌رسد

شیائومی در سال جاری میلادی از نسخه اولترا جدیدترین پرچمدارش رونمایی خواهد کرد.

به گزارش« نبض فناوری» شیائومی در سال جاری میلادی از نسخه اولترا جدیدترین پرچمدارش رونمایی خواهد کرد. تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی درباره این محصول بوده‌ایم و حالا طبق جدیدترین اطلاعات، ظاهرا باید منتظر استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس در شیائومی 12 اولترا باشیم.

 

این اطلاعات از سوی یکی از منابع دنیای فناوری به نام «Digital Chat Station» منتشر شده. به گفته این منبع در شبکه اجتماعی چینی ویبو، گوشی شیائومی L2S با شماره مدل 2206122SC با تراشه معرفی نشده کوالکام SM8475 در فصل سوم 2022 از راه می‌رسد.

شیائومی 12 اولترا
 

شیائومی 12 اولترا و نسخه جدید اسنپدراگون 8 نسل یک

شیائومی L2S همان شیائومی 12 اولترا است که در پایگاه داده IMEI رویت شده و تراشه کوالکام SM8475 هم جایگزین کوالکام SM8450 یا همان اسنپدراگون 8 نسل 1 محسوب می‌شود. طبق شایعات، کوالکام SM8475 با نام اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس از راه می‌رسد و بجای سامسونگ، با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC تولید می‌شود.

 
 

بررسی برخی گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 از مشکلات این تراشه در مدیریت دما خبر می‌دهند که یکی از دلایل این موضوع می‌تواند فرایند ساخت 4 نانومتری LSI سامسونگ باشد. بنابراین ظاهرا کوالکام می‌خواهد برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در نسخه جدید این تراشه‌اش برای ساخت آن بجای کره‌ای‌ها، به سراغ TSMC برود.

 

باید منتظر ماند و دید کوالکام برنامه‌ای برای اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس دارد یا خیر. البته اگر کوالکام بخواهد چنین تراشه‌ای را وارد بازار کند، تضمینی برای تولید آن توسط TSMC وجود ندارد و شاید دوباره سامسونگ آن را بسازد.

در هر صورت، به نظر می‌رسد این چیپ در گوشی شیائومی 12 اولترا مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به تاریخ احتمالی معرفی این گوشی هوشمند، احتمالا نسخه پلاس اسنپدراگون 8 نسل یک هم در فصل سوم 2022 رونمایی می‌شود. این پرچمدار شیائومی علاوه بر تراشه قدرتمندتر نسبت به برادرانش، به دوربین باکیفیت‌تر و نمایشگر بزرگتر هم مجهز خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی