کد خبر: ۲۵۸۰۱
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰
همبنیانگذار صرافی رمزارز هوبی:

جهش بعدی قیمت بیت کوین تا پایان 2024 اتفاق نمی‌افتد

«دو جون»، یکی از بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال هوبی با اشاره به رویداد هاوینگ و سیکل قیمت بیت کوین می‌گوید این احتمال وجود دارد که رمزارز محبوب بازار تا اواخر سال 2024 یا آغاز سال 2025 میلادی بازار صعودی را تجربه نکند.

به گزارش «نبض فناوری»، وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNBC به این موضوع اشاره می‌کند که بازارهای صعودی بیت کوین معمولا با رویدادی به نام «هالوینگ» یا «هاوینگ» (Halving) روبرو هستند که در واقع یکی از رویدادهای مهم این رمزارز محسوب می‌شود و در آن قیمت بیت کوین به نصف می‌رسد. گفته می‌شود این رویداد معمولا هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد.

هاوینگ بیت کوین

جهش بعدی قیمت بیت کوین تا پایان 2024 اتفاق نمی‌افتد

از نظر هم‌بنیانگذار این صرافی، نصف شدن بعدی قیمت بیت کوین یا همان هاوینگ در سال 2024 اتفاق می‌افتد و سپس بازار شاهد رشد قیمت آن خواهد بود.

آخرین بار هاوینگ در ماه مه 2020 اتفاق افتاد و در سال 2021 نیز قیمت این رمزارز به بالاترین ارزش خود یعنی 68000 دلار رسید. همین اتفاق در سال 2016 نیز رخ داد و مجددا سال بعد آن، بیت کوین رکورد جدید قیمت زد.

دو جون البته به این موضوع اشاره می‌کند که پیش‌بینی دقیق بروز چنین اتفاقی کار واقعا سختی است و عوامل بسیار دیگری نیز در این مساله دخیل هستند که می‌توانند بر بازار تاثیرگذار باشند. وی به فاکتورهای مختلفی از جمله مسائل ژئوپلیتیکی مانند جنگ یا همه‌گیری کرونا و غیره اشاره می‌کند.

در حال حاضرقیمت بیت کوین تقریبا 40 درصد از بالاترین رکورد خود در ماه نوامبر ریزش کرده است و هم‌بنیانگذار صرافی هوبی می‌گوید رویداد بعدی هاوینگ در سال 2024 اتفاق می‌افتد. اگر چنین رویدادی در زمان مقرر رخ دهد، ابتدا بازار دچار ریزش شده و سپس قیمت بیت کوین جهش چشمگیری را تجربه می‌کند. هرچند نمی‌توان تاریخ دقیقی برای آن مشخص کرد.

گفتنی است کاهش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال برخی فعالان بازار را نگران کرده و از آن به عنوان فصل سرد بازارهای کریپتویی و زمستان بازار یاد می‌کنند و حتی برخی تحلیلگران بازار بر این باورند که این دوره نزولی ممکن است بلندمدت باشد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی