کد خبر: ۲۵۸۰۴
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت چه زمانی پشتیبانی از ویندوز 10 را متوقف می کند؟

اکنون که ویندوز 11 آمده است، ممکن است از خود بپرسید که تا چه زمانی می‌توانید با به‌روزرسانی‌های امنیتی مداوم مایکروسافت به استفاده ایمن از ویندوز 10 ادامه دهید.

به گزارش «نبض فناوری»، براساس وب‌سایت چرخه حیات مایکروسافت، این شرکت به طور رسمی از نسخه‌های Windows 10 Home، Windows 10 Pro، Windows 10 Enterprise و Windows 10 Education تا 14 اکتبر 2025 پشتیبانی خواهد کرد. در آن زمان، تمام نسخه‌های دسکتاپ معمولی ویندوز 10 به پایان می‌رسند. به این معنی که دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را از مایکروسافت دریافت نخواهند کرد.

پس از پایان پشتیبانی از ویندوز 10، برای ادامه دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی، باید به ویندوز 11 ارتقا دهید. در دنیای ما، این به‌روزرسانی‌ها برای حفظ حریم خصوصی شخصی و امنیت داده‌های شما ضروری هستند و نگران نباشید، حتی اگر ویندوز 11 از رایانه شخصی شما پشتیبانی نمی کند، می توانید محدودیت های مایکروسافت را دور بزنید.

Windows LTSC، نسخه تخصصی ویندوز برای مشاغلی که نیاز به پشتیبانی طولانی مدت دارند، تا چند سال دیگر به دریافت به‌روزرسانی‌ها ادامه خواهد داد. Windows 10 2019 LTSC و Windows 10 IoT 2019 LTSC از 9 ژانویه 2029 دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی را متوقف خواهند کرد.

هنگامی که مایکروسافت به‌روزرسانی‌های امنیتی متوقف کند، خودتان هستید. هر آسیب‌پذیری جدیدی که بعد از آن تاریخ‌ها در ویندوز 10 یافت شود، ممکن است توسط مایکروسافت اصلاح نشود (اگرچه استثنائات نادری برای این قانون اتفاق افتاده است). با این حال، قطعاً نمی‌توانید به آن اعتماد کنید، بنابراین بهتر است تا اکتبر 2025 به ویندوز 11 ارتقا دهید. از طرف دیگر، ویندوز 11 شامل بسیاری از ویژگی‌های مفید جدید است، بنابراین ارتقاء خوب است.

چه مدت می توانم به استفاده از ویندوز 10 ادامه دهم؟

حتی اگر مایکروسافت ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی را متوقف کند، ویندوز 10 در اکتبر 2025 از کار نخواهد افتاد. این بدان معناست که از نظر فنی می‌توانید به استفاده از آن ادامه دهید.

از آنجایی که این روزها حملات پیچیده فیشینگ، سوء استفاده از راه دور و باج‌افزار رایج هستند، ریسک‌ها برای اکثر مردم بسیار زیاد است که نمی‌توانند اطلاعات شخصی خود را با استفاده از یک سیستم عامل پشتیبانی‌نشده به خطر بیندازند.

بنابراین تا سال 2025 فرصت دارید تا این کار را با خیال راحت انجام دهید؛ اما بدانید که فناوری دائماً تغییر می‌کند و زمان پیش می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی