کد خبر: ۲۵۸۲۹
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰
پس از ارسال ماهواره های اینترنتی به مدار زمین؛

بوستر موشک اسپیس ایکس برای یازدهمین بار فرود آمد

شرکت اسپیس ایکس ۴۶ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین فرستاد. نکته جالب این ماموریت بوستر موشک فالکون بود که اکنون ۱۱ سفر به فضا را پشت سر گذاشته است.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، در این ماموریت یک موشک فالکون ۹ دو قسمتی همراه ۴۶ ماهواره اینترنتی استارلینک از مقر کیپ کاناورال واقع در ایالت آمریکا به فضا پرتاب شد. حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب، قسمت اول موشک به زمین بازگشت و به طور عمودی روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.

بوستر موشک اسپیس ایکس برای یازدهمین بار فرود آمد

این صدمین فرود موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس و در کل با احتساب فرود بوسترهای فالکون هوی، صد و هفتمین فرود موشک این شرکت به حساب می آید.

جسی اندرسون مدیر تولید اسپیس ایکس پس از انجام این ماموریت گفت: این خبر خوبی است. ما منتظر ارسال ۴۶ ماهواره استارلینک به مدارشان هستیم که طبق برنامه ریزی ها حدود یک ساعت دیگر انجام می شود.

بوستر موشک اسپیس ایکس برای یازدهمین بار فرود آمد

علاوه بر آنچه گفته شد، عملیات روز گذشته یازدهمین پرتاب و فرود بوستر این موشک فالکون۹ بود. پیش از این، یک بوستر فالکون ۹دیگر که در ماه دسامبر به فضا پرتاب شده بود، چنین رکوردی را ثبت کرده بود.

بوستر به کار رفته در این عملیات «استارلینک ۸-۴» نام دارد و قبلاً در پرواز «کرو دم و۲» ، ماموریت ارسال ماهوارهAnasis-II( متعلق به کره جنوبی)، ماموریت CRS-21 برای تحویل بار به ایستگاه فضایی بین المللی، ماموریت های ترانسپورتر۱ و ترانسپورتر۳ و. همچنین. ۵ ماموریت ارسال استارلینک به مدار زمین به کار گرفته شده بود.

علاوه بر آن دو نیمه دماغه موشک نیز به زمین باز گشتند که این سومین ماموریت فضایی آنها به حساب می آمد.

پیش از این، اسپیس ایکس ۲ ماموریت ارسال ماهواره استارلینک به فضا در ماه ژانویه ۲۰۲۲ و یک ماموریت در سوم فوریه سال جاری انجام داد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی