کد خبر: ۲۵۸۷۲
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

بیت کوین باعث تقویت اقتصاد السالوادور شد

وزارت گردشگری السالوادور اعلام کرد: گردشگری کشور السالوادور پس از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی، بیش از ۳۰ درصد رشد کرده است. همچنین طبق اعلام دولت اسالوادور، ارز رمزنگاری فرصت‌های انجام تجارت با شرکای بیشتری را در هر نقطه از جهان چندین برابر می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، بیت کوین نیوز اعلام کرد، دولت اسالوادور برخی از مزایای اقتصادی ناشی از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی را تشریح کرده است. قانون بیت کوین این کشور در سپتامبر سال گذشته اجرایی شد و بیت کوین را در کنار دلار آمریکا به یک ارز ملی تبدیل کرد.

وزارت گردشگری این کشور عنوان کرد که استفاده از بیت کوین به نفع بخش گردشگری و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها بود و گردشگری یکی از اولین بخش‌هایی بود که می‌توان بررسی کرد که بیت‌کوین چگونه به اقتصاد کشور کمک کرده است.

وزیر گردشگری این کشور افزود: انتظارات برای احیای این بخش با پیش‌بینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بازدیدکننده و پذیرش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازدیدکننده فراتر رفته است و البته ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان السالوادور از ایالات‌متحده هستند.

تولید ناخالص داخلی السالوادور در سال ۲۰۲۱، ۱۰.۳ درصد رشد کرد و تا قبل از سال ۲۰۲۱ رشد تولید ناخالص داخلی دو رقمی نداشته است. رئیس جمهور السالوادور عنوان کرد: صادرات این کشور به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی در ژانویه سال جاری در مقایسه با ژانویه سال قبل ۱۳ درصد رشد کرد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی