کد خبر: ۲۵۹۱۸
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

متخصص تشخیص بوی کابین؛ مشخصات شغلی جدید و عجیب در کمپانی نیسان

از آنجا که بوی فضای داخلی ماشین رابطه مستقیمی با رضایت‌مندی راننده و سرنشینان دارد، شرکت نیسان شغل جدیدی را به نام اسمل مستر معرفی کرده که وظیفه بو کردن بخش‌های مختلف ماشین را بر عهده دارد.

به گزارش« نبض فناوری» از آنجا که بوی فضای داخلی ماشین رابطه مستقیمی با رضایت‌مندی راننده و سرنشینان دارد، شرکت نیسان شغل جدیدی را به نام اسمل مستر معرفی کرده که وظیفه بو کردن بخش‌های مختلف ماشین را بر عهده دارد.

یونوسکه اینو، که در حال حاضر به عنوان «استاد بو» یا همان اسمل مستر نیسان در شرکت مشغول کار است، وظیفه بو کردن بخش‌های مختلف ماشین و انتخاب بهترین رایحه برای جذب مشتری را بر عهده دارد. او می‌گوید رایحه هر خودرو بسته به درجه حرارت فرق می‌کند. آقای اینو تنها کارمند مسئول تنظیم استاندارد بوی ماشین نیسان است.

خرید خودرو یکی از چالش‌های اساسی در زندگی است. بسیاری از مردم حین خرید اتومبیل جدید به مشخصات فنی، کیفیت بدنه، تجهیزات، امکانات رفاهی و البته ظاهر خودرو توجه می‌کنند. اما جالب است بدانید بویی که از فضای داخلی ماشین به مشام می‌رسد نیز نقش بسزایی در تصمیم‌گیری‌ها دارد.

 
 
 
اسمل مستر نیسان

ظاهرا رایحه داخل خودرو می‌تواند در ذهن افراد ثبت شده و تمایل آنها به خرید را افزایش دهد. به همین خاطر، نیسان تصمیم گرفته است توجه بیشتری به چگونگی بوی خودروها نشان دهد‌. شرکت ژاپنی اخیرا یک آزمایشگاه جدید راه‌اندازی کرده و در آن به بررسی بوی خودروها در فصول یا موقعیت‌های خاص می‌پردازد.

اسمل مستر نیسان باید خود را در موقعیت خریدار قرار داده و حتی رایحه آفتاب‌گیر، جعبه دستکش و دستگیره مرکزی را نیز استنشاق کند. طبق اظهارات تکنسین نیسان، شرکت استانداردهای بالایی برای بوی خودروهای خود دارد و اگر مشکلی به وجود بیاید سریعا نسبت به حل آن اقدام خواهد کرد.

اما بو کردن خودرو و انتخاب یک رایحه خاص بر خلاف باور عموم، اصلا کار ساده‌ای نیست و مهارت‌های ویژه‌ای می‌طلبد. به همین خاطر نیسان گواهینامه‌ای را برای این کار در نظر گرفته و اگر کسی بتواند این مدرک را دریافت کند، به عنوان اسمل مستر در شرکت استخدام می‌شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی