کد خبر: ۲۵۹۵۲
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اوکراین خطاب به اپل:روسیه را محدود کنید

اوکراین از اپل خواست که فروش محصولات را خود را برای روسیه متوقف و دسترسی به اپ استور را مسدود کند.

به گزارش «نبض فناوری»، معاون نخست وزیر اوکراین در نامه ای به تیم کوک درخواست خود را مبنی بر محدودیت های اپ استور برای روس ها را مطرح کرد.

معاون نخست وزیر اوکراین از اپل خواسته تا فروش محصولات خود به روس ها را متوقف و اپ استور را در روسیه تعطیل کند. میخائیلو فدوروف، که به عنوان وزیر تحول دیجیتال این کشور نیز فعالیت می کند، طی نامه ای از تیم کوک درخواست حمایت کرده است.

 وی در نامه ای نوشت: «تمام جهان با اعمال تحریم ها متجاوز را دفع می کند، دشمن باید متحمل خسارات قابل توجهی شو.  در سال 2022، فناوری مدرن شاید بهترین پاسخ به تانک ها، موشک انداز های متعدد و موشک ها باشد».

روسیه در اوایل روز پنجشنبه یک حمله نظامی تمام عیار را به اوکراین آغاز کرد و از سه طرف وارد این کشور شد و از زمین، هوا و دریا  به روسیه حمله کرد.

در پاسخ به این تهاجم، دولت آمریکا و متحدانش تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به منظور جلوگیری از دسترسی این کشور به صادرات به امید محدود کردن قابلیت‌های نظامی و فناوری روسیه، وضع کردند.

اپل یک فروشگاه آنلاین در روسیه دارد و نسخه محلی اپ استور خود را در این کشور ارائه می دهد. به گزارش این سازمان خبری، همچنین در چند ماه گذشته یک دفتر تجاری را ثبت کرده و لیست های شغلی را برای موقعیت ها در مسکو ارسال کرده که به احتمال زیاد مطابق با مقررات محلی است. روسیه سال گذشته اجرای قانونی را آغاز کرد که شرکت های فناوری مانند اپل، گوگل و متا را ملزم به حضور فیزیکی در داخل مرزهای خود کرد.

فدوروف در توییتر نوشت که ما مطمئن هستیم که چنین اقداماتی به جوانان و جمعیت فعال روسیه انگیزه می دهد تا فعالانه تهاجم نظامی ننگین را متوقف کنند. کوک قبلاً گفته بود که اپل تمام تلاش خود را برای تیم های خود در اوکراین انجام می دهد و از تلاش های بشردوستانه محلی حمایت خواهد کرد؛ اما این شرکت هنوز به درخواست فدوروف به طور علنی پاسخ نداده است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی