کد خبر: ۲۵۹۵۹
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۵
در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا؛

روسیه پرتاب موشک های سایوز را از مقر اروپا متوقف کرد

راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) تمام عملیات های پرتاب موشک های سایوز از بندر فضایی اتحادیه اروپا در گینه فرانسوی متوقف می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، دلیل این امر نیز تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل درگیری های این کشور با اوکراین است.

دیمیتری راگوزین رییس راسکاموس در یک بیانیه توئیتری نوشت: راسکاموس در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا همکاری با شرکای اروپایی در تمام پرتاب های فضایی از مقر فضایی کورو(Kourou) را به حالت تعلیق در می آورد و پرسنل خود از جمله تیم پرتاب را از گینه فرانسوی خارج می کند.

همچنین روسیه ۸۷ کارگر روسی حاضر در بندر فضایی گینه فرانسوی که از پرتاب های موشک سایوز برای راسکاموس و شرکت های روسی NPO Lavochkin، Progres RCC و TsENKIپشتیبانی می کردند را فراخوانده است.

راسکاموس در این باره نوشت: مشکل خروج کارمندان روسیه در حال برطرف شدن است.

تا پیش از این شرکت فضایی آریان اسپیس از موشک های روسی سایوز برای پرتاب ماهواره از مرکز فضایی گینه در نزدیکی کورو و همچنین مقر فضایی بایکونور در قزاقستان استفاده می کرد.

آخرین پرتاب موشک سایوز از مقر فضایی گینه در ۱۰ فوریه انجام شد و طی آن ۳۴ ماهواره اینترنتی وان وب به مدار زمین ارسال شدند.

اقدام روسیه در حالی انجام می شود که آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی سنگینی بر روسیه تحمیل کرده اند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی