کد خبر: ۲۶۰۰۹
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

طرح صیانت چه تاثیر در فناوری بلاکچین خواهد گذاشت؟

کارشناسان معتقدند که تصویب و اجرایی شدن طرح صیانت از فضای مجازی تاثیر منفی توسعه فناوری به ویژه صنعت بلاکچین خواهد داشت، بنابراین مسئولان قبل از تصویب تمام جوانب طرح را بررسی و ارزیابی کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ایران نیز همانند سایر کشور‌ها به حوزه استخراج رمزارز‌ها ورود کرده تا جاییکه فعالان این حوزه به صورت قانونی و غیرقانونی اقدام به استخراج رمزارز می‌کنند.
براساس این گزاش قرار بود که با تصویب و اجرایی کردن قوانین درست فعالان این حوزه بتوانند دست به استخراج رمز ارز کنند، اما متاسفانه با گذشت چندین ماه از این موضوع هنوز قوانینی در این حوزه به مرحله اجرایی نرسیده است.

براساس این گزارش انجمن بلاکچین خواستار اجرای مصوبه ۱۳ مرداد سال ۹۸ هیات وزیران است و نه مصوباتی که همچنان ابلاغ نشده‌اند.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این خصوص بحث طرح صیانت است که تصویب و اجرایی شدن آن تاثیر منفی در روند زندگی روزمره در دنیای امروزه با توجه توسعه فناوری درباره ضرر‌های این طرح روی صنعت بلاکچین است.
باید گفت که زندگی امروز در همه ابعاد از آموزش تا اقتصاد و بهداشت و درمان وابسته به فناوری است و بدون آن چرخه فعالیت از حرکت خواهد ایستاد و طرح صیانت هم بر همه این اجزا و نیز صنعت بلاکچین اثر منفی خواهد داشت و محدودیت حاصل از آن تجربه خوبی نخواهد بود.

همچنین تجربیات گذشته نشان داده که چنین رویکردی در ابتدا فعالان اقتصادی، اجتماعی و آموزشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در مراحل بعد تمامی ارکان متضرر خواهند شد؛ بنابراین طرح صیانت، از ابتدا شکست خورده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی