کد خبر: ۲۶۰۴۱
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

تسلا خودرو برقی تمام شهروندان فراری اوکراین را رایگان شارژ می‌کند

براساس اعلام تسلا، سوپرشارژرهای نزدیک مرز اوکراین این شرکت، برای خودروهای برقی افرادی که پس از تهاجم روسیه قصد دارند کشور را ترک کنند شارژ رایگان ارائه خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، با این وجود، صاحبان خودروهای برقی تسلا و غیر تسلا می‌توانند تا مدت زمان محدودی از ایستگاه‌های چبونیسکو لهستان، کوشیتسه اسلواکی و میشکولتس و دبرتسن مجارستان خودروهای خود را به صورت رایگان شارژ کنند. هنوز مشخص نیست که تسلا برنامه خود را تا چه زمانی قرار است ادامه دهد یا آیا سوپرشارژرهای دیگری نیز برای حمایت از شهروندان اوکراین رایگان خواهد شد یا خیر.

طبق گزارش منتشر شده، این اولین باری است که تسلا به دارندگان خودروهای برقی شخص ثالث شارژ کاملا رایگان ارائه می‌کند. غول خودروسازی در ایمیلی به مالکان محلی این خودروها توضیح می‌دهد: «امیدوار هستیم تا این روش به شما کمک کند تا با آرامش خاطر به یک مکان امن منتقل شوید.»

تسلا هم اکنون در اوکراین فعالیتی ندارد اما گفته می‌شود برخی افراد خودروهای برقی این شرکت را به آن وارد کرده‌اند و این شرکت خودروساز نیز قصد دارد تا سایت‌های سوپرشارژر خود را در آن افتتاح کند. البته هنوز مشخص نیست که درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین تا چه مدت ادامه داشته باشد و چه تاثیری روی برنامه‌های این شرکت خواهد داشت.

شرکت خودروسازی متعلق به ایلان ماسک، تاکنون در برخی شرایط بحرانی دیگر از جمله زمانی که طوفان در ایالات متحده رخ داده بود نیز به مشتریان خود شارژ رایگان ارائه کرده است.

حمایت‌های ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از اوکراین

ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا، تاکنون کمک زیادی به کشور اوکراین کرده است. علاوه بر ارائه شارژ رایگان به خودروهای برقی، او اخیرا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای این کشور فعال کرده بود و همچنین به وعده خود برای ارسال ترمینال‌های استارلینک نیز عمل کرد تا این کشور جنگ زده بتواند با مشکلات مربوط به اختلال اینترنت مقابله کند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی