کد خبر: ۲۶۰۷۸
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

اگر ویندوز 11 را ارتقا ندهم چه اتفاقی می افتد؟

حتی با وجود اینکه ویندوز 11 در پاییز 2021 منتشر شد، مایکروسافت می‌گوید که لازم نیست نصب ویندوز 10 خود را به ویندوز 11 ارتقا دهید.

به گزارش «نبض فناوری»، مانند به‌روزرسانی‌های اصلی قبلی به ویندوز 10، می‌توانید هر پیشنهادی را که مایکروسافت ارائه می‌کند رد یا به تعویق بیندازید.

تا 14 اکتبر 2025، هیچ مشکلی برای داشتن ویندوز 10 نخواهید داشت. مایکروسافت تا آن تاریخ از ویندوز 10 پشتیبانی می کند و همچنان می توانید با خیال راحت از آن در رایانه فعلی خود استفاده کنید در حالی که انتظار دارید در صورت لزوم به روز رسانی های امنیتی حیاتی ارائه شود.
اما پس از 14 اکتبر 2025، اجرای ویندوز 10 بسیار خطرناک تر خواهد شد. به این دلیل که مایکروسافت در آن تاریخ انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید برای ویندوز 10 را متوقف خواهد کرد. اگر کسی بعد از آن تاریخ یک آسیب‌پذیری جدید در ویندوز 10 کشف کند، مایکروسافت برای رفع آن به‌روزرسانی ویندوز 10 را منتشر نمی‌کند.

آیا ویندوز 10 با راه اندازی ویندوز 11 از کار می افتد؟
ویندوز 11 در پاییز 2021 منتشر شد و شما همچنان می توانید از ویندوز 10 مانند قبل از انتشار آن استفاده کنید.
چه زمانی مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 را متوقف می کند؟
هر زمان که ویندوز 11 راه اندازی شود، مایکروسافت احتمالاً به کاربران ویندوز 10 فرصتی برای ارتقاء رایگان به ویندوز 11 از داخل Windows Update در تنظیمات ارائه می دهد. اگر آپدیت را رد کنید، ممکن است همچنان یادآورهای پاپ آپی را مشاهده کنید که از شما می خواهند به ویندوز 11 ارتقا دهید، مگر اینکه رایانه شخصی شما از آن پشتیبانی نکند.
پس از پایان پشتیبانی از ویندوز 10 در سال 2025، ویندوز 10 همچنان کار خواهد کرد و فقط شما در معرض خطر امنیتی بیشتری خواهید بود.
اگر نتوانم به ویندوز 11 ارتقا دهم چه باید کرد؟
ممکن است قبلاً رایانه شخصی خود را بررسی کرده باشید و متوجه شده باشید که نمی‌تواند به ویندوز 11 ارتقا یابد. اگر اینطور است، چند گزینه دارید. ایمن ترین گزینه خرید یک رایانه شخصی جدیدتر مدتی قبل از آن تاریخ قطعی 2025 خواهد بود. به این ترتیب، جدیدترین و ایمن ترین سیستم عامل ویندوز را اجرا خواهید کرد. گزینه دیگر ادامه استفاده از ویندوز 10 است که با خطرات امنیتی قابل توجهی همراه است.
اگر به استفاده از ویندوز 10 ادامه دهم چه اتفاقی می افتد؟
هر بار که ارتقای ویندوز اتفاق می‌افتد، همیشه افرادی هستند که ترجیح می‌دهند به نسخه قدیمی‌تر ویندوز بچسبند، حتی زمانی که پشتیبانی نمی‌شود. حتی امروزه، برخی همچنان از ویندوز 7، ویندوز 8 یا حتی نسخه‌های قبلی مانند ویندوز XP استفاده می‌کنند. اما این افراد به طور چشمگیری خطرات امنیتی بیشتری را متحمل می شوند.
پس از چند سال، برخی از برنامه‌ها ممکن است پشتیبانی از ویندوز 10 را قطع کنند، که اگر نتوانید آنها را به آخرین نسخه‌هایشان به‌روز نگه دارید، شما را در برابر انواع دیگر سوءاستفاده‌های امنیتی آسیب‌پذیر می‌کند.
ایمن ترین راه برای ادامه اجرای ویندوز 10 چیست؟
اجرای ویندوز 10 را پس از 14 اکتبر 2025 توصیه نمی کنیم. شکی نیست که حتی با وجود خطرات، افرادی که امنیت را رعایت می کنند، شانس بیشتری برای اجرای ویندوز 10 بدون مشکلات اساسی پس از تاریخ قطعی 2025 خواهند داشت. در اینجا چند کار عقلانی وجود دارد که همه می توانند حتی در حال حاضر برای ایمن ماندن آنلاین انجام دهند:

• مرورگر وب خود را همیشه به روز نگه دارید.
• برنامه های خود را به روز نگه دارید.
• از سایت های مشکوک یا کلاهبرداری در وب بازدید نکنید.
• نرم افزار ضد بدافزار به روز شده را روی رایانه شخصی خود نگهداری کنید.
• از رمز عبور ایمن استفاده کنید و از رمزهای عبور مجدد استفاده نکنید.
• در صورت امکان از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.
• پشتیبان‌گیری‌های مکرر، از جمله پشتیبان‌گیری‌های آفلاین چرخش شده را نگه دارید.
• پیوست های ایمیل را باز نکنید.
• برنامه هایی را که از اینترنت دانلود می کنید اجرا نکنید مگر اینکه از یک منبع تایید شده و قابل اعتماد باشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
اگر ویندوز 10 را ارتقا ندهم چه اتفاقی می افتد؟
0
0
علی
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
اگه ویندور رو ارتقا ندی اون وقت می گن حتماً واکسن هم نزدی و به جرم نزدن واکسن کرونا یک میلیون تومان هم اینجا جریمه ات میکنند. فعلاً همه جا چاپیدن جیب مردمه
0
0
ناشناس
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
سید روح الله شفقت پور
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
سلام روی لپتاپ من خطا داد ولی با ترفند نصبش کردم همه آپدیت های نهایی را دریافت کرد
1
0
aaa
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
من سیستم به ویندوز یازده نمی خوره ولی از ده استفاده می کنم یعنی باید بعد سال ۲۰۲۵ویندوز ده رو کنار بگذارم یازده رو با برداشتن محدودیت نصب کنم؟
مدیر پایگاه نه میتونید باهاش بازم کار کنید فقط آپدیت امنیتی رو دریافت نمی کنید
1
1
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی