کد خبر: ۲۶۱۵۷
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۶

بیش از ۱۵۰۰ متخصص زمینه را برای رسیدن پژوهش به بازار فراهم می‌کنند

فعالان 26 کارگروه تخصصی فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، با مشارکت بیش از 1500 متخصص و استاد دانشگاه، طرح‌های فناور را به بازار می‌رسانند.

به گزارش «نبض فناوری» ۱۲ طرح فناورانه در نشست ماهانه کارگروه تخصصی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ارائه می‌شود تا زمینه را برای ارتقای پژوهش‌ها، رفع نیاز بیماران و توسعه مرز‌های دانش این حوزه فراهم کند. از میان طرح‌ها، ۲ طرح، عمومی و ۱۰ طرح تخصصی دیگر، در حوزه ناباروری است.

در جلسات اخیر این کارگروه، توجه ویژه‌ای به بخش ناباروری و سلامت مادر و کودک شده است. بدین‌ترتیب فعالان این حوزه، به ارائه طرح‌هایی که ماهیت آن‌ها نزدیک به بازار باشد، می‌پردازند.

ســتاد توســعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به منظور افزایش مشارکت متخصصان رشــته‌های بالینی پزشکی، علوم پایه و رشته‌های مرتبط از دانشگاه‌های فنی و همچنین بحث و تبادل‌نظر کارشناسان و صاحب نظران این رشته‌ها در زمینه تعیین اولویت‌ها و راهبری ظرفیت‌های مختلف کشور در زمینه علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اقدام به طراحی و راه‌اندازی بالغ بر ۲۶ کارگروه تخصصی کرده است.

در این کارگروه‌ها، بیش از ۱۵۰۰ نفر از اساتید حوزه علوم پایه و بالینی از بخش پزشکی تا فنی و مهندسی، پژوهشگران، مدیران و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت دارند.

اعضای این کارگروه‌ها به عنوان بزرگ‌ترین اتاق فکر سلول‌های بنیادی کشور بررسی و داوری طرح‌ها و ایده‌های ارسالی به ستاد را نیز بر عهده دارند.

بسیاری از اساتید سرشناس و برجسته کشور در حیطه‌های مختلف علوم پایه و بالینی که بعضی از مدیران و مسئولان رده بالای کشوری هستند، در این کارگروه‌ها حضور دارند.

کارگروه‌های تخصصی ســتاد، نقش بسزایی در تعیین جهت‌گیری هر رشــته تخصصی به منظور اعتلای دانش، تولید خدمات بالینی و فرآورده‌های مرتبط دارند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی