کد خبر: ۲۶۲۰۰
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۵

آیینه‌ها با کمک فنانوری نانو از فرسایش در امان می‌ماند

با استفاده از پوشش آلومینیوم و کروم، از فرسایش و آسیب‌های ناگهانی آیینه‌ها پیشگیری شد.

به گزارش «نبض فناوری»، بیشتر آینه‌‌ها با افزودن روکش بازتابنده به یک صفحه مناسب (معمولا شیشه) ساخته می‌شوند. در بیشتر آینه‌ها این صفحه به‌دلیل آسانی ساخت، شفافیت، سختی و توانایی داشتن رویه صاف، از جنس شیشه تهیه می‌شود. روکش‌های بازتابنده معمولا به پشت آینه افزوده می‌شود تا از فرسایش و آسیب‌های ناگهانی در پناه بمانند. گروه صنعتی شیشه کاوه برای تولید آینه از پوشش آلومینیوم و کروم استفاده می‌کند.
این آینه آلومینیومی با استفاده از فناوری‌نانو و لایه‌نشانی فلز آلومینیوم بر روی شیشه تولید می‌شود و در مقایسه با آینه نقره از قیمت پایین‌تری برخوردار است، در مواردی که حساسیت کاربری کمتر است می‌توان از این نوع آینه‌ها استفاده کرد.
آینه کروم برای مناطق مرطوب و مکان‌هایی با رطوبت بالا (حمام، استخر شنای سرپوشیده) مناسب است. پوشش کروم بسیار مقاوم است و رطوبت نمی‌تواند کمترین تاثیری روی آن بگذارد. از این آینه‌ها همچنین می‌توان به‌عنوان یک سبک تزیینی برای طراحی‌های جدید و یا برای تولید جلوه‌های بصری با بازتاب‌های متنوع استفاده کرد.
این محصول در حمام، سالن‌های ورزشی، سالن‌های غذاخوری، هتل‌ها، اتاق‌های کنفرانس، پانل‌های نما، سیستم‌های روشنایی، اتاق‌های بازپرسی و غیره کاربردی هستند و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده‌اند.

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی