کد خبر: ۲۶۲۰۸
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۱

درخواست جدید ثبت اختراع سامسونگ چیست؟

سامسونگ برای دستگاه جدید گلکسی Z با نمایشگر تاشو به پتنتی را درخواست کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، پس از موفقیت خط تولید تاشوهای گلکسی Z، که شامل گلکسی فولد و گلکسی فلیپ می‌شود، شاهد این بودیم که سامسونگ دیگر فاکتورهای شکل تاشو از جمله گوشی رُل شدنی را به نمایش گذاشته است.

 آخرین فرم فاکتور جدید احتمالی که توسط سامسونگ فاش شده است توسط LetsGoDigital در یک درخواست ثبت اختراع مشاهده شد که غول تولیدی کره جنوبی در سازمان جهانی مالکیت معنوی به نام دستگاه الکترونیکی شامل نمایشگر انعطاف پذیر ثبت کرد.

تفاوت بین Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip این است که اولی دارای یک صفحه نمایش خارجی با اندازه 6.2 اینچ است. هنگامی که دستگاه به سمت بیرون باز می شود (مانند یک کتاب)، یک صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی بزرگتر را نشان می دهد.

این حرکت دستگاه را برای کسانی که نیاز به تغییر از تلفن به تبلت دارندعالی می کند. همچنین برای کسانی که از پخش ویدئو استفاده می کنند یا گیمرهای موبایل مناسب است.

در صورت بسته شدن، گوشی تاشو Galaxy Z Flip به راحتی در جیب قرار می گیرد و در صورت نیاز به یک گوشی 6.7 اینچی با اندازه کامل تبدیل می شود. صفحه نمایش پوششی 1.1 اینچی گلکسی زد فلیپ 3 به شما هشدار می دهد که پیامک، ایمیل، تماس تلفنی و غیره جدیدی داشته باشید. این دستگاه برای کسانی است که به یک گوشی فول سایز نیاز دارند اما می خواهند آن را بدون مشکل در جیب پیراهن یا شلوار حمل کنند.

پتنت فوق، که توسط سامی در اواسط سال 2021 ثبت شده است، گوشی را نشان می دهد که در ابتدا یک گوشی هوشمند معمولی است. با این حال، در پنل پشتی در کنار آرایه دوربین عمودی، یک سطح صفحه نمایش کوچک وجود دارد که می‌توان آن را باز کرد و آن را به صفحه جلوی دستگاه اضافه کرد.

هنگامی که صفحه نمایش انعطاف پذیر به طور کامل باز می شود، ممکن است گوشی شما را به یاد LG Wing بیاندازد که دارای یک صفحه اصلی بود که می توانست به صورت افقی بچرخد تا یک صفحه نمایش ثانویه کوچکتر را نشان دهد که Tشکل ایجاد می کند.

یک لولای خاص از جدا شدن تصادفی صفحه نمایش انعطاف پذیر جلوگیری می کند

درخواست جدید ثبت اختراع سامسونگ چیست؟

LetsGoDigital از طراح گرافیک Jermaine Smit از Concept Creator خواست تا مجموعه ای از رندرها را بر اساس تصاویر موجود در برنامه ثبت اختراع سامسونگ تولید کند. برای امکان‌پذیر ساختن این طراحی، از یک لولای منحصربه‌فرد استفاده شده است که به سختی شکسته می‌شود، حتی اگر کاربر صفحه را خیلی به عقب خم کند لولا زیر صفحه نمایش تاشو قرار می گیرد.

درخواست ثبت اختراع به طور خاص به استفاده از شیشه فوق العاده نازک  اشاره می کند که توسط سامسونگ در Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip نیز استفاده شده است. از سه آهنربا برای جلوگیری از جدا شدن تصادفی صفحه نمایش انعطاف پذیر استفاده می شود. حسگرهای داخل دستگاه قادر خواهند بود پیکربندی فعلی تلفن را شناسایی کنند و به دستگاه اجازه دهند رابط کاربری را مطابق با آن تنظیم کند.

به عنوان مثال، هنگامی که به طور کامل باز شود، دریچه اضافی صفحه نمایش برای نمایش تصویر در تصویر استفاده می شود. کاربر می‌تواند یک ویدیوی پخش جریانی را روی فلپ اضافی صفحه نمایش ببیند، حتی زمانی که برنامه‌ای ظاهر می‌شود که نمایشگر معمولی گوشی را اشغال می‌کند.

مانند هر درخواست ثبت اختراع، ارائه مستندات نشان نمی دهد که سامسونگ قصد دارد قطعاً این گوشی را تولید کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
فقط خوراک تبلیغاتی است
1
0
ناشناس
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
از نظر ساختاری مطابق با تکامل نیست جواب نمیده
0
0
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی