کد خبر: ۲۶۲۵۷
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰

تاثیر مثبت بخش آی‌تی بر رشد تولید ناخالص داخلی برزیل

بر اساس آمار موسسه جغرافیا و آمار برزیل، بخش فناوری اطلاعات در این کشور نقش غیرقابل انکاری در جهت رشد تولید ناخالص داخلی آن داشته است.

به گزارش «نبض فناوری»، زد دی نت اعلام کرد، بر اساس گزارش یادشده ارزش تولید ناخالص داخلی برزیل به 1.7 تریلیون دلار در سال گذشته رسیده و با 4.6 درصد رشد نسبت به سال 2020 عملکرد خوبی داشته است.

در این میان، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور با 12.3 درصد رشد در سال 2021 یکی از بهترین عملکردها در حوزه اقتصادی آمریکای لاتین را داشته و به طور کلی به افزایش رشد صنعت خدمات در این کشور کمک شایانی کرده است.

این رشد در مقایسه با بخش تجارت کشاورزی، که یک بخش کلیدی برای اقتصاد برزیل است و رشد آن در سال گذشته 0.2 درصد کاهش داشته، رقمی قابل توجه محسوب می شود.

طبق گزارش مذکور، فعالیت های تجاری در بخش اطلاعات و ارتباطات از زمان شروع بحران کرونا در حال افزایش بوده است. این سرعت در طول سال 2021 افزایش یافت، که عمدتاً ناشی از نیاز به کار و مطالعه از راه دور بود. عملکرد مثبت بخش فناوری اطلاعات در برزیل از مسیر رشدی پیروی می کند که در سه سال گذشته مشاهده شده است، زیرا تحول دیجیتال در شرکت ها شتاب گرفته است.

در حوزه درآمدی، بخش فناوری اطلاعات کشور در سال 2020 به درآمد76.7 میلیارد دلاری رسیده که معادل 5.6 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است. این درآمد بیشتر آن در ایالت سائوپائولو تولید می شود. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در ماه فوریه توسط شرکت تحلیلی IDC، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برزیل در سال 2022 رشد 8.2 درصدی دارد. این شرکت تحقیقاتی تخمین می زند که فناوری اطلاعات به تنهایی 10.6 درصد در برزیل رشد خواهد داشت و بخش مخابرات شاهد رشد 4 درصدی خواهد بود.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی