کد خبر: ۲۶۳۸۸
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۰
روند نزولی کاهش سهام تسلا؛

تورم ناشی از کمبود مواد خام شرایط تسلا و اسپیس ایکس را بحرانی کرد

تداوم نبرد در اوکراین و تبعات شیوع ویروس کرونا باعث گرانی مواد خام و به خصوص فلزات شده و این امر برای شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس بحران ایجاد کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، دو شرکت تسلا سازنده خودروهای برقی و اسپیس ایکس سازنده انواع ماهواره و فضاپیما به شدت نگران تبعات کمبود مواد خام و فلزات در ماه‌های آینده هستند.

پیش بینی می‌شود تداوم شرایط فعلی موجب تورم جهانی گسترده شود و در نتیجه قیمت خودروهای برقی تسلا نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

از جمله فلزاتی که به علت جنگ اوکراین گران شده‌اند، می‌توان به آلومینیوم، پالادیوم، نیکل و غیره اشاره کرد. البته کشورهای غربی هنوز فلزات روسیه را تحریم نکرده‌اند، ولی بسیاری از شرکت‌های باربری و حمل و نقل و نیز تأمین کنندگان قطعات خودرو تمایلی به همکاری با روسیه ندارند، زیرا بیم دارند هدف تحریم‌های کشورهای غربی قرار بگیرند.

تداوم این وضعیت باعث کاهش ۵ درصدی ارزش سهام تسلا در روز گذشته شده است. ارزش هر سهم تسلا به ۷۹۵.۳۵ درصد رسیده و نسبت به سال قبل حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

تسلا به علت کمبود مواد خام قیمت دو خودروی مدل وای و مدل ۳ را هزار دلار افزایش داده است. قیمت این خودروها در چین نیز ۱۵۸۰ دلار بیشتر از گذشته است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی