کد خبر: ۲۶۴۹۰
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

چرا باید هنگام گیم بازی استراحت کنید؟

ضروری است که هنگام بازی برای مدت زمان طولانی، مانند هر فعالیت بدنی دیگری، استراحت کنید. بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم.

به گزارش «نبض فناوری»،  انجام بازی های ویدیویی می تواند استرس زا باشد، به خصوص اگر در حال انجام بازی های رقابتی هستید که نیاز به تفکر و تمرکز زیادی دارد. ساعت ها بازی بی وقفه می تواند خسته کننده و استرس زا باشد. شما شروع به احساس خستگی و فرسودگی شدید می کنید، که راه خوبی برای بازی کردن نیست.

حتی اگر یک گیمر مشتاق هستید، باید به خودتان استراحت بدهید. اگر این کار را نکنید، ممکن است به مغزتان بیش از حد کار کنید و این همان چیزی است که باعث می شود بعد از ساعت های طولانی احساس خستگی کنید.

مانند بسیاری از عادات زندگی، وقتی از خود مراقبت نمی کنید بهترین عملکرد را ندارید. این به ویژه در مورد بازی صادق است. اگر احساس خستگی، استرس و عدم تمرکز دارید، عملکرد شما در بازی منعکس کننده آن خواهد بود.

اگر در حال بازی در تیراندازی اول شخص هستید، هدف، رفلکس ها و حرکت شما شلخته می شود. در بازی های استراتژیک، تصمیم گیری هوشمندانه شما کاهش پیدا می کند. در بازی های نقش آفرینی، توانایی شما در واکنش به موقعیت ها و تفکر انتقادی کاهش کاهش پیدا می کند. اساساً هر جنبه ای از بازی گیم شما تحت تأثیر منفی قرار می گیرد. استراحت کردن می تواند به شما کمک کند تا به تمرکز خود برگردید که به شدت گیم پلی شما را بهبود می بخشد.

اگر ساعت ها در حال بازی هستید و احساس خستگی می کنید، به احتمال زیاد در بهترین حالت برای بازی نیستید. استراحت به احیای ذهن شما کمک می کند، که به شما امکان می دهد تمرکز خود را دوباره به دست آورید. هرچه تمرکز بیشتری داشته باشید، عملکرد بهتری داشته باشید، سریعتر به اهداف خود می رسید.

خستگی چشم

خستگی چشم مشکلی جدی است که بسیاری از گیمرها باید از آن آگاه باشند. این در حال حاضر برای کسانی که تمام روز به صفحه های دیجیتال خیره می شوند یک مشکل است. این می تواند برای گیمرها بدتر باشد زیرا ما تمایل داریم با دقت بیشتری روی صفحه نمایش مقابل خود و مدت زمان طولانی تری تمرکز کنیم.

هنگامی که در حال بازی در یک تیراندازی اول شخص هستید، باید به هدف خود به خوبی توجه کنیدپس از مدتی چشمان شما خشک می شود و احساس سنگینی می کنید و اینها نشانه های خستگی چشم است. شما چشمان خود را مجبور می کنید که بیشتر از دیدن چیزهای اطراف خود سخت کار کنند.

تابش خیره کننده و کنتراست کم می تواند دیدن آنچه را که در حال وقوع است دشوار کند و همچنین می تواند باعث خستگی چشم شود. همه اینها در بالای تأثیرات منفی نگاه کردن به نورهای آبی است که صفحه های دیجیتال ساطع می کنند.

اگر در هر نقطه دید شما شروع به تار شدن کرد یا شروع به دیدن لکه کردید، وقت آن است که فوراً استراحت کنید. ادامه بازی در این شرایط به مرور زمان به بینایی شما آسیب می رساند. به آن چشم ها زمان استراحت بدهید.

انواع استراحت

نوع استراحت شما بستگی به احساس شما دارد. اگر در حین بازی کمی احساس خستگی می کنید، یک استراحت کوتاه 5-30 دقیقه ای ممکن است کافی باشد. البته، اگر احساس می‌کنید به آن نیاز دارید، همیشه می‌توانید مدت طولانی‌تری مصرف کنید. تنظیم یک یادآور می تواند در این مورد کمک کند.

اگر در حین بازی احساس خستگی و فرسودگی می کنید، بازی را خاموش کنید و ادامه آن را به فردا موکول کنید. با این حال، فرض کنید، به دلایلی واقعاً می‌خواهید ادامه دهید؛ پس بهتر است حداقل ۱ تا ۲ ساعت استراحت کنید.

 

برچسب ها: گیم استراحت
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی